پیامک جعلی واریز سهام عدالت حساب شاکی را خالی کرد

بیرجند (پانا)- رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که با ارسال لینک جعلی واریز سود سهام عدالت حساب بانکی افراد را خالی می کرد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پیامک جعلی واریز سهام عدالت حساب شاکی را خالی کرد

سرهنگ "قدرت الوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا شهرستان "قاین" مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی قبل پیامکی برای من ارسال گردید که خبر از واریز سود سهام عدالت برای این‌جانب می‌داد، در این پیامک لینکی جعلی قرار داده شده بود که از من خواسته شده بود برای مشاهده سود سهام عدالت و دریافت آن بر روی این لینک کلیک کرده و نرم افزاری را نصب نمایم ،پس از نصب نرم افزار و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی متوجه برداشت حدود 290 میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم . لذا موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید ،فرد کلاهبردار با این ترفند که برای دریافت سود سهام عدالت می بایست فرم مربوطه را پر نمایید، اطلاعات حساب بانکی افراد را جمع آوری کرده و از این طریق حساب بانکی انهارا خالی می نموده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت ،شناسایی گردید و با پیگیری مستمرکارشناان پرونده، وجه پرداختی از طرف شاکی توسط متهم به صورت کامل به حساب ایشان برگشت داده شده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ الوانی خاطر‌نشان کرد :کاربران فضای مجازی از هرگونه کنجکاوی خودداری نموده و به این نکته توجه نمایند که از کلیک بر روی هرگونه لینک جعلی موجود در پیامک های ارسالی از طرف مجرمان سایبری و یا در فضای مجازی جدا خودداری نموده و همچنین از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خودشان به افراد ناشناس و پر کردن فرم های ارسالی از طرف مجرمان سایبری جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار