عملکرد قابل‌قبول سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نوروز و رمضان

تهران (پانا)- اعضای شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد قابل‌قبول سازمان زیباسازی شهرداری در پایتخت گفت چهره شهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امسال متفاوت با سال‌های قبل بود و امیدواریم این روند ادامه مستمر باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد قابل‌قبول سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نوروز و رمضان

همزمان با اجرای برنامه‌های متنوع ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در فضای شهر پایتخت، مهدی چمران رئیس، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از اعضای شورا طی سخنانی اقدامات سازمان زیباسازی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را مثبت ارزیابی کرده و خواستار توسعه، تقویت و تداوم آنها شدند.

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چهره پایتخت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان متحول شده است، اظهار کرد: در واقع سازمان زیباسازی با کارهایی که در این ایام انجام داد، تحولی در چهره شهر ایجاد کرد که مورد رضایت شهروندان بوده و امیدواریم این اقدامات رضایت الهی را هم در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر این که چند نقطه به‌عنوان محورهای اصلی برای اجرای برنامه‌های شاخص تعیین شدند، اقداماتی هم در مناطق صورت گرفت و همین امر سبب شد تا شهروندان در کلان‌شهر تهران شاهد چهره متفاوت و نشاط اجتماعی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: به‌هرحال باید پذیرفت تغییر و تحول چهره شهری چون تهران با این وسعت کار سختی است؛ اما سازمان زیباسازی تا حدودی زیادی در این امر موفق بود و نمره قبولی می‌گیرد.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از زحمات همکاران سازمان زیباسازی اظهار کرد: اقدامات شایسته این سازمان در سال نو و ماه مبارک رمضان بر کسی پوشیده نیست و شهروندان امروز شاهد تحول در زیبایی بصری تهران هستند. آن چه در عملکرد این سازمان اهمیت زیادی دارد و شاید بتوان گفت برای نخستین‌بار این طور مورد توجه قرار گرفته، شکستن قالب‌های تکراری و پذیرفتن ایجاد تحول به‌عنوان یک اصل است.

وی افزود: مخاطب‌شناسی و مناسبت‌شناسی دو ویژگی خوب تیم زیباسازی است که همین امر منجر به ایجاد حس خوب در شهر و میان شهروندان شده و یقین دارم که این اقدامات نتیجه یک فکر قوی است که قبل از اجرا جنبه‌های مختلف موضوعات را بررسی می‌کنند.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه امسال تقارن سه مناسبت نیمه شعبان، عید نوروز و ماه مبارک رمضان یک اتفاق خوب برای تپش قلب شهر و پمپاژ نشاط و شادمانی در تهران بود، افزود: مجموعه سازمان زیباسازی از روش‌های بدیع و نو بهره گرفته بود.

به گفته نادعلی، موضوع معرفی مکان‌های تاریخی و تفریحی و ... شهر تهران روی بیلبوردها و طراحی کیو آر کد برای دسترسی به اطلاعات این مکان‌ها هم اقدام جذاب و خلاقانه‌ای بود.

وی افزود: کار خاص و ویژه دیگر هم مربوط به جشنواره نور در بوستان‌ها و در ایام مبارک رمضان بود که از اوایل فروردین شروع شده و همچنان ادامه دارد و در شهر آثار حجمی و المان‌های متناسب با بهار قرآن نصب شده‌اند و مجموعه زیباسازی در این مقوله هم نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. به نظر سازمان زیباسازی در اقدامات مربوط به مناسبت‌های ملی و مذهبی و ... که در محلات و مناطق و مکان‌های خاص و ویژه انجام داده، موفق بوده است.

مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه انجام کارهای بزرگ و پوشش‌دادن همه نقاط ابرشهری چون تهران در طرح زیباسازی نیازمند بودجه‌های کلان است، گفت: از این‌رو سازمان زیباسازی با انتخاب معابر مهم و شاخص برای اجرای طرح‌های بزرگ، ابتکار هوشمندانه و خلاقانه‌ای انجام داد. بوستان ملت برای طرح تهران زیبا و جشن نور بهترین گزینه بود که مورد اقبال مردم هم قرار گرفت.

بابایی نصب المان‌های متناسب با ایام ضیافت الهی را نیز از کارهای شاخص و شایسته سازمان زیباسازی برشمرد و افزود: یکی از کارهای ماندگاری سازمان زیباسازی اجرای مصوبه ساماندهی، طراحی، ساخت و نصب المان در ورودی‌های تهران است که امسال قطعاً باید این موضوع در دو ورودی پایتخت انجام شود.

سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورا نیز با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی در این دوره برای ایجاد تحول در چهره شهر و افزایش زیبایی بصری کارهایی انجام داده است، گفت: باتوجه‌به نظرسنجی‌ها صورت‌گرفته، مورد اقبال عمومی بوده و ازاین‌رو ارزشمند و قابل‌تقدیر است نکته مهم که نباید مورد غفلت قرار گیرد، نوآوری و خلاقیت و ابتکار است که برخی از کارها برای نخستین‌بار انجام شده و همین امر سبب افزایش رضایتمندی مردم شده به‌نحوی‌که امروز شهروندان به‌خوبی تحول در شهر را به لحاظ بصری و زیبایی لمس می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع این مسیر که سازمان زیباسازی انتخاب و در پیش گرفته، مورد تأیید است؛ اما باتوجه‌به گستردگی شهر تهران نیاز است همه شهروندان از اقداماتی این سازمان مانند نورپردازی، رنگ‌آمیزی، نصب المان و تندیس و تخم‌مرغ‌های رنگی و... بهره‌مند شوند؛ بنابراین نگاه محله‌ای هم باید در این موضوع موردتوجه و تأکید قرار گیرد.

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی سال گذشته در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه از نیمه شعبان به سال نو و ایام مبارک ماه رمضان اقدامات ویژه ای‌انجام داده است که باید بر گستردگی اقدامات توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به‌صورت متمرکز یک یا چند نقطه را برای اجرای طرح‌های نورپردازی و نصب المان و... در تهران انتخاب کرده بود و اگر تعداد این نقاط بیشتر شود و در هر منطقه یک محور تعیین شود، دربرگیری شهروندان هم‌افزایش می‌یابد و حتماً رضایتمندی مردم هم سیر صعودی خواهد داشت. از این‌ رو سازمان زیباسازی مسئولیت سنگینی به عهده دارد و باید نگاه عدالت‌محوری نسبت به مناطق پایتخت داشته باشد.

احمد صادقی؛ رئیس کمیته هوشمند سازی شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی در راستای تحقق تحول در شهر گام‌های خوبی برداشته است و با اقداماتی که انجام داده دگرگونی شهر قابل لمس است، افزود: امسال تقارن نوروز با بهار قرآن سبب شد تا سازمان زیباسازی اجرای طرح‌های جدید و متفاوتی را در دستور کار قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار