از کتاب آوای روستا در نیشابور رونمایی شد

نیشابور (پانا) - همزمان با سالروزملی بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری از کتاب آوای روستا اثر عباسعلی حشمتی شاعر گویشی سرای نیشابور با حضور مسئولین و عطارشناسان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
از کتاب آوای روستا در نیشابور رونمایی شد

کتاب آوای روستا اثر عباسعلی حشمتی شاعر گویشی سرای نیشابور شامل 500 دوبیتی به گویش نیشابوری است که در 284 صفحه همراه با فرهنگواره لغـات و آوانگاری با کاری پژوهشی به مخاطبان ارائه شده است.

این کتاب توسط انتشارات سیمرغ خراسان با مقدمه ای از بهمن صباغزاده توسط چاپ صحافی مهرگان تهران با عکس هایی از شهلا ناظــران و طرح جـلـد ابوالفضل سلامت با خوشنویسی سید محمد سادات شرفی و تایپ و صفحه آرایی محمد حصاری در بهار ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است.

عباسعلی حشمتی شاعر گویشی نیشابور در این خصوص اظهار کرد: از آنجائیکه خود روستازاده ام و در روستا رشد پیدا کرده ام و فریادخوانی را به چشم خویش دیده ام، علاقه وافری به این امر داشتم و از دهه 60 که به سمت سرایش شعـر گویش نیشابوری روی آوردم، سعی کردم در ارتباط با دوبیتی ها پیرو فرهنگ شفاهی خراسان باشم وبا سروده های خودم این فرهنگ را به نسل های آینده منتقل کنم و نگذارم به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: ارتباط من با فرهنگ عامه نیشابور سبب شد دراین باره گام مثبتی بردارم و با توجه به تجربه و شناختی که از دوبیتی های فولکلر خراسان بزرگ و ایران عزیز داشتم و سال هاست در این مورد واکاوی می کنم به این نتیجه رسیدم که از این حیث نیشابور مظلوم واقع شده، چرا که دوبیتی های محلی آن درحد نام و آوازه این دیارکهن نبوده که مانند دوبیتی های دیگر نقاط ایران زبانزد عام و خاص باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار