مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

۲۲ مدرسه ۲ نوبته در استان سمنان وجود دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان خبر داد سمنان جزءاستان‌هایی است که طی ۲ سال گذشته در آن مدارس ۲ نوبته از ۱۸ به ۲۲ مدرسه افزایش یافته است و انتظار می‌رود با تامین اعتبارات و ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس این مشکل رفع شود.

کد مطلب: ۱۳۶۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۲ مدرسه ۲ نوبته در استان سمنان وجود دارد

عادل خالقی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان با حضور حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سمنان از لحاظ درآمد اختصاصی، دارای کمترین درآمد و جزء استان‌های آخر کشور است.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز طی یکسال گذشته به جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان افزوده شد و باید متناسب با افزایش دانش‌آموزان افزایش تعداد مدارس با تامین اعتبارات پیش‌بینی شود.

سمنان جزء ۶ استان برتر کشور از لحاظ سرانه ورزشی و آموزشی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این دیدار با عنوان این مطلب که سمنان از لحاظ سرانه آموزشی و ورزشی، ششمین استان کشور است، افزود: استانداردسازی سامانه های سرمایشی و گرمایشی در ۵۷۲ مدرسه استان سمنان با پیشرفت کاری ۹۸ درصد در حال انجام است.

امیرحسین قزوینیان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ به بعد، مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان برچیده شد و تنها یک مدرسه سنگی و گلی در استان وجود دارد که برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد و جمع شدن این مدرسه قراردادها امضا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت خیران در مدرسه‌سازی، بیان کرد: تلاش می‌شود با حمایت خیران و تامین اعتبارات ساخت فضای آموزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش فضای قرآنی و توجه به پیوست فرهنگی، افزود: ۳۰ نمازخانه با همراهی بخش‌های مختلف در استان سمنان ایجاد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار