پانا از راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد؛

شکوه حضور مردم حماسه‌ساز ایران اسلامی در حمایت از قدس

تهران (پانا) - راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سراسر کشور با حضور پُرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
شکوه حضور مردم حماسه‌ساز ایران اسلامی در حمایت از قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با حضور پرشور مردم روزه‌دار، مسئولان لشکری و کشوری با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام‌؛ قدس در آستانه آزادی» برگزار شد. این مراسم همزمان با تهران، در بیش از یک هزار شهر و روستای کشورمان به طور همزمان برگزار شد.

مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در سراسر ایران توسط بیش از ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی بودند، پوشش خبری و رسانه‌ای داده ‌شد.

بسیاری از گروه‌های مردمی در کنار نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد، با برپایی غرفه‌هایی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی حضور داشتند. سخنران مراسم روز جهانی قدس در تهران نیز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

پرچم گروه‌های مقاومت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران برافراشته شد. در این مراسم در دست راهپیمایان پرچم‌هایی از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی، فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی و ... به اهتزاز درآمد.

همچنین حضور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی امسال همچون گذشته چشم‌گیر و پررنگ بود. در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران تعزیه جنگ خندق در خیابان انقلاب تهران به اجرا درآمد.

مردم در مسیر راهپیمایی با در دست داشتن عکس دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان ماند شهید فخری‌زاده و شهید شهریاری و رهبران و سرداران جبهه مقاومت یاد این بزرگ مردان را گرامی داشتند.

در راهپیمایی امروز مسئولان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی حضور داشتند.

رئیس‌‌جمهوری: تلاش برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه، امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود‌

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی‌ از حوالی خیابان کارگر به جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در پایتخت پیوست.

رئیس‌جمهوری در این راهپیمایی در جمع خبرنگاران گفت: پیام حضور در راهپیمایی روز قدس، اعلام همبستگی امت اسلامی است و اینکه تلاش برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه، امنیت ساز نبوده و نخواهد بود.

‌رئیس‌جمهوری، اضمهلال رژیم صهیونیسیتی را بسیار نزدیک دانست و با بیان اینکه این راهپیمایی نماد همبستگی و انسجام امت اسلامی است، گفت: این جمعیت در سراسر جهان اسلام نشان می‌دهد آزادی قدس بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد‌.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی روز قدس گفت: این اجتماع و اجتماعاتی که در سراسر عالم اسلام برگزار می‌شود؛ پشتوانه‌ای برای مردم فلسطین، لبنان و مبازران و مجاهدان مقاومت است که بدانند تنها نیستند و در این میدان همه از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مخبر: جوانان ایرانی در حمایت از مبارزان جوان فلسطینی سنگ تمام گذاشتند

محمد مخبر که به همراه خانواده در این راهپیمایی شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که جوانان ایرانی در حمایت از مبارزان جوان فلسطینی سنگ تمام گذاشتند، گفت: روز جهانی قدس میثاقی سالانه برای همصدایی ملت های مسلمان بر علیه اشغالگران صهیونیست است و انشاالله در آینده ای نه چندان دور این روز مبارک را در کنار قبله نخست مسلمین جشن خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور ظهور نسل تازه ای از جوانان و نوجوانان فلسطینی در مبارزات شجاعانه با رژیم مسلح و غاصب را نشانه ای برای تسریع در آزادی قدس شریف دانست و گفت: استکبار جهانی تصور می‌کرد با گذشت زمان و ناتوانی نسل های قدیمی، ملت فلسطین مجبور به سازش و تسلیم خواهد شد اما این نسل جدید از مبارزان جوان و مسلمان همه تصورات و نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: امروز هم حضور پرشور جوانان ایرانی در همبستگی با جوانان فلسطینی نشان داد که حمایت از آن ملت مظلوم بیش از پیش جریان دارد.

حسن‌زاده: حتما در آینده نزدیک شاهد شکست قطعی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در راهپیمایی روز قدس، گفت: هر چقدر ما از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم حمایت از مردم فلسطین و حمایت از فلسطین به عنوان مهمترین مساله جهان اسلام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برخلاف آنچه که جهانیان تصور می‌کردند استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی می‌توانند با تبلیغات و رسانه‌های خودشان جوانان ما را از اهمیت مساله فلسطین غافل کنند، امروز شاهد هستیم که امروز اکثریت زنان، مردان جوانان و نوجوانان در همه کشورها به‌ویژه در کشور ما به خیابان‌ها می‌آیند و شعار «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر آمریکا» را فریاد می‌زنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند با اتفاقاتی همچون توسعه جبهه مقاومت و توانمندتر شدن مردم عزیز فلسطین به جای اینکه روز سنگ در دست بگیرند امروز با موشک‌های خودشان بر سر رژیم صهیونیستی هوار می‌شوند و این رژیم را با سرعت به نقطه پایان خودش نزدیک می‌کنند. حتما در آینده نزدیک شاهد شکست قطعی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

سیاری: حمایت از مظلومان فلسطین نشان می‌دهد که همه به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی هستند

‌امیردریادار حبیب الله سیاری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «با توجه به اینکه دیشب شب قدر بود، پیش‌بینی می‌شد که امروز جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی کم باشد اما تراکم جمعیتی که شاهد هستیم و حامیان مظلومان فلسطین و قدس نشان می‌دهد که همه به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی هستند.»

وی به اختلافات درونی رژیم صهیونیستی و توافق ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: «ما این اتحاد و همدلی و همبستگی را به فال نیک می‌گیریم؛ قطعاً در جهت آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.»

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در راهپیمایی روز قدس حاضر شد.

منتظری: مدعیان حقوق بشر در عمل در جهت حمایت از حقوق مردم و حقوق بشر کاری نکرده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیش از شروع خطبه‌های نماز جمعه در پاسخ به این سوال که چرا مدعیان حقوق بشر با توجه به جنایات اسراییل سکوت کردند؟ گفت: قطعا آنها مدعی هستند و در عمل نشان می دهند که ادعایی بیشتر ندارند و در مراحل مختلف ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند. ادعا و حربه‌ای است که آنها برای کوبیدن حکومت ها بدست گرفتند.

وی گفت: مدعیان حقوق بشر در عمل در جهت حمایت از حقوق مردم و حقوق بشر کاری نکرده‌اند.

اسلامی: مردم آمده‌اند تا نشان دهند تداوم یک کشور و ملت با گذشت زمان از بین نمی‌رود

‌محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در خیل جمعیت حاضر ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: امروز به لطف خداوند کاملا به شکل منسجم شاهد نشانه‌های اضمحلال صهیونیست‌ها، غارتگری و سلطه‌گری آنها هستیم.

وی با بیان اینکه این روند آغاز شده نشانه مقاومت و ایستادگی جهان اسلام است، گفت: امروز مردم ما به شکل نزدیک‌تر این حس را دریافت می‌کنند که روز قدس به معنی واقعی کلمه، روز مجدد احیای اسلام است. علوم و فنون نوین، اقتدارآفرین و قدرت‌ساز هستند. جبهه استکبار بر نمی‌تابد که یک کشوری همچون ایران به شکل مستقل وارد این حوزه شود. به همین دلیل سعی کردند این مسیر را برای ایران با شیوه‌های گوناگون مسدود کنند.

وی اضافه کرد: این اتفاق به نتیجه نرسیده و امروز ایران به یک ظرفیت مستقل هسته‌ای تبدیل شده است و دیگر کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای: آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم صهیونیستی افشاگری کنند

‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضور یافت.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: فقط امروز نیست که صهیونیست‌ها مشغول جنایت علیه بشر و نقض تمامی حقوق انسانی فلسطینیان هستند بلکه چندین دهه است که آنها جنایتکاری و ظلم پیشه می‌کنند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به حمایت‌های آشکار و نهان غربی‌ها از جنایت‌های پردامنه و مکرر رژیم موقت صهیونیستی گفت: بدیهی است مدعیان دروغین حقوق بشر و در رأس آنها آمریکایی‌ها که خود کارنامه سیاهی در مسائل حقوق بشری دارند و همچنین افرادی که وامدار ثروتمندان صهیونیستی هستند، نه تنها ماشین جنایت رژیم جعلی صهیونیستی را متوقف نمی‌کنند، بلکه به حمایت و مساعدت آنها نیز می‌پردازند.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: امیدواریم با اتحاد و حمایت همه مسلمین جهان، مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌های ظالم و آزادی قدس هر چه زودتر تحقق یابد.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم روزه‌دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: امروز شعارهای مردم علیه صهیونیست‌های ظالم و مسئله فلسطین، متفاوت با سال‌های قبل است و از جهات تبیینی برخوردار است؛ این امر بیانگر هوشیاری مردم و رصد تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است و نشان می‌دهد که هر مقدار بر قساوت و جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها افزوده می‌شود، مردم هوشیارتر می‌شوند و این موضوعی بسیار امیدبخش و پسندیده است.

مومنی: شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی آغاز شده است

سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: امروز رژیم صهیونیستی از بیرون مرزهایش توسط جبهه مقاومت و از درون هم به علت ناکارآمدی و فساد با مخالفت‌هایی مواجه شده و در واقع شمارش معکوس برای فروپاشی این رژیم آغاز شده است.

وی افزود: مردم آمده‌اند تا نشان دهند تداوم یک کشور و ملت با گذشت زمان از بین نمی‌رود. بدون تردید نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت و هماهنگی و یکپارچگی جبهه مقاومت باعث شده ‌که جبهه مقاومت به اهداف خود برسد.

آملی لاریجانی: آزادی قدس‌ مسئله اول جهان اسلام است

‌‌آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان حضور راهپیمایی روز قدس در قم، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: روز جهانی قدس از روشنگری های امام راحل بود که روزی را به این نام تعیین کردند و امروز شاهد یک حرکت عظیم در جهان اسلام هستیم و تا به امروز ملت‌های مسلمان، روز قدس را زنده نگه داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آزادی و مسئله قدس، مسئله اول جهان اسلام است، گفت: مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی فرموده‌اند که موضوع آزادی قدس به عنوان مسئله اول جهان اسلام، باید زنده نگه‌داشته شود و امیدواریم حرکت عظیمی که مردم بصیر ما در طول سالیان گذشته در حمایت از آرمان آزادی فلسطین به راه انداخته‌اند، به حرکتی برای محو رژیم کودک‌کش اسرائیل و این غده سرطانی از جهان تبدیل شود.

رادان: مردم ایران و جهان روز قدس را تکلیف دینی خود می‌دانند

سردار احمدرضا رادان نیر در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره اهمیت مشارکت مسئولان ایرانی در راه‌پیمایی روز قدس گفت: مردم ایران و جهان روز قدس را تکلیف دینی خود می‌دانند این تکلیف بر این اساس است که ظلمی روا شده و مورد مظلومیت قرار گرفته اند. هر مسلمانی وظیفه دارد که از مظلوم حمایت کند و بر ظالم بتازد.

وی درباره اجرای طرح عفاف و حجاب که از فردا آغاز می‌شود، گفت: در این باره به تفصیل توضیح داده شده و بر همین اساس از فردا این برنامه اجرا خواهد شد.

بهادری جهرمی: پیش‌بینی رهبری درباره رژیم صهیونیستی زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد

‌علی بهادری جهرمی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حضور گسترده مردم در ایران و کشورهای اسلامی و وحدت روزافزون جهان اسلام و تغییر هندسه قدرت که رهبر معظم انقلاب پیش از این وعده آن را داده و پیش‌بینی آن را کرده بودند، علائمش را در سرتاسر جهان می‌بینیم.

وی افزود: نه تنها کشورهای اسلامی و آسیایی بلکه در اروپا هم فهمیده‌اند و علائم تغییر هندسه قدرت را احساس کرده‌اند و می‌دانند برای اینکه از مسیر هندسه قدرت آتی جا نمانند و فاصله نگیرند و بتوانند از مزایای آن استفاده کنند مجبورند چه سمت و سویی اتخاذ کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد این علائم جدی نشان می‌دهد این پیش‌بینی حضرت آقا زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد.

زاکانی: تعارضات درونی رژیم صهیونسیتی منجر به نابودی آن‌ها می‌شود

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره شدت گرفتن درگیری در داخل اسراییل، گفت: باطل، رفتنی است لذا گسل‌های جدی در این رژیم خودساخته و جنایتکار وجود دارد که فعال شدن این اختلافات و گسل‌ها و منفعت‌طلبی‌ها عملا اسرائیل را به نابودی خواهد کشید و رژیم صهیونیسیتی هم از بیرون مرزها و هم از درون مرزهای پوشالی که برای خودش ساخته تحت فشار است و امروز این تعارضات درونی رژیم صهیونسیتی هم زودتر منجر به نابودی آنها می‌شود.

زاکانی درباره طرح ساختگی صلح ابراهیم برخی از کشورهای اسلامی تاکید کرد: خودشان فهمیدند که اشتباه کرده‌اند.

غضنفرآبادی: اختلافات امروز در اسرائیل این نوید را می‌دهد که رژیم صهیونیستی رفتنی است

موسی غضنفرآبادی در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت: «من فکر می‌کنم راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد. آنهایی هم که باورشان نمی‌شد این امید را می‌بینند که قدرت مردم فلسطین چقدر است و حمایت‌های جهانی از این مردم مظلوم چگونه است.»

وی افزود: «ممکن است برخی از کشورها سکوت کرده باشند یا با اسرائیل همراهی کردند اما امروز این لکه ننگ بر پیشانی آنها زده شده و اکنون می‌بینیم اختلافاتی که در اسرائیل وجود دارد این نوید و این امید را در دل‌ها زنده کرده که اسرائیل رفتنی است.»

وی گفت: «اسرائیل دوام نخواهد آورد به جهت اینکه قرآن و خدا فرموده است که ظلم پایدار نیست و غاصب باید برود.»

غضنفرآبادی ادامه داد: «درود خدا بر این مردم بصیر و آگاه و مخصوصا مردم در تهران که این راهپیمایی که چشمه خروشانی است و ما به این مردم افتخار می‌کنیم که در ایران اسلامی اینگونه از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.»

آشتیانی: روز قدس نمایش قدرت جهانی علیه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها است

‌امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: روز جهانی قدس نمایش قدرت جهانی علیه نظام سلطه، استکبار جهانی، رژیم صهیونسیتی است.

امیر آشتیانی با اشاره به حضور مداوم و هر ساله مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: روز جهانی قدس را باید اعلام حمایت همگانی مردم از مردم مظلوم فلسطین دانست که مردم هر سال با شرکت در آن به تکلیف خود عمل می کنند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شاهد سرنگونی و اضمحلال رژیم صهیونسیتی باشیم. امیر آشتیانی: روز قدس نمایش قدرت جهانی علیه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها است.

قالیباف: موضوع قدس از مهمترین موضوعات جهان اسلام و سیاست بین‌الملل است

‌محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز (جمعه 25 فروردین) در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این روز برای ملت عزیز و همه امت اسلامی باید تأکید کنم موضوع قدس و فلسطین از مهمترین و اساسی ترین موضوعات جهان اسلام است و یکی از موضوعات مهم سیاست بین الملل است و همیشه دستگاه استکبار و رژیم صهیونیستی تلاش کرده که این موضوع را عادی سازی کند و برای این رژیم جعلی مشروعیت ایجاد کند و همه آزادی خواهان جهان و همه امت اسلامی تلاش می کنند که اجازه این اتفاق را ندهند و ایران عزیز ما و مجلس شورای اسلامی نیز به طور طبیعی و همچنین همه کشورهای اسلامی تلاش کرده اند هم در میدان مقاومت و هم در عرصه سیاسی همین مسیر را ادامه دهند.

وی با اشاره به برگزاری نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین توسط اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی PUIC گفت: چند روز قبل در این کنفرانس ویدئویی که ریاست آن نیز برعهده رئیس مجلس الجزایر است و کشورهایی نظیر ترکیه، بحرین و عربستان در آن حضور داشتند بر این موضوع یعنی مسئله فلسطین تأکید شد و مجلس شورای اسلامی نیز هم در قانونگذاری و هم در مجامع منطقه ای و بین المللی به این موضوع پرداخته است و این موفقیت حاصل شده است که هیچگاه رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار نتوانسته اند موضوع فلسطین را محو کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی در مجالس کشورهای اسلامی گفت: در امت اسلامی و در بسیاری از کشورهای مسلمان این کار در حال انجام است و در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است و دشمن نیز برای خنثی سازی این تلاش ها در حال فعالیت است، اما ما بدون شک این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حسینی: شکل‌گیری‌ رژیم صهیونیستی برای حفظ منافع کشورهای استکباری بوده است‌

‌سیدمحمد حسینی ‌در راهپیمایی روز قدس در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حمایت از مردم فلسطین وظیفه ذاتی مسلمانان جهان است و این امر مهم و ضروری هیچگونه منافاتی با منافع ملی ایرانیان ندارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیست یک رژیم زیاده‌خواه است، ادامه داد: این رژیم کودک‌کش به دنبال عادی‌سازی روابط خود با کشورهای منطقه است تا به این طریق به همسایگی ایران رسیده و به کشور آسیب بزند همانگونه که طی روزهای اخیر نیز شاهد بودیم در پی حمله این رژیم به کشور سوریه دو نفر از رزمندگان ایرانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد تفرقه دربین سایر ملل بوده و در واقع می‌توان گفت شکل‌گیری این رژیم برای حفظ منافع کشورهای استکباری بوده است.

حسینی عنوان کرد: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا دارای منابع انرژی بسیار و ارزشمندی است و منطقه‌ای مهم و استراتژیک برای کشورهای استکباری محسوب می‌شود به همین علت نیز این کشورها به دنبال تقویت رژیم غاصب اسرائیل هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته شاهد بودیم که چگونه صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه ایران اسلامی بودند و سعی داشتند با مخفی کردن خود پشت اقوام نجیب و بزرگ ایرانی به کشور ما آسیب وارد کنند همچنین شاهد هستیم که این رژیم غاصب برای از بین بردن هویت مردم مظلوم فلسطین خانه‌های آن‌ها را ویران کرده و اقدام به شهرک‌سازی می‌کند، این موضوعات چهره حقیقی رژیم کودک‌کش اسرائیل را آشکار می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ و مهمی که در کشور درحال انجام است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز می‌تواند پهبادهایی بسازد که دیگران را درمانده و مستاصل کند همچنین ماهواره خیام در مدار زمین قرار گرفته است و این موضوعات تنها بخشی از دستاوردهای عظیم کشور به شمار می‌آیند.

حسینی یادآور شد: در دهه ۹۰ فشارهای اقتصادی بسیاری وجود داشت که آسیب آن به اقشار ضعیف جامعه وارد می‌شد اما امروز در این حوزه اقدامات مثبتی انجام شده اگرچه در ابتدای این مسیر قرار داریم همچنین علاوه‌بر زمینه اقتصادی در حوزه‌های عمرانی و آبرسانی نیز کارهای بزرگی در کشور درحال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه نظامی، بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران توانسته در حوزه نظامی به چنین پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند بنابراین در حوزه اقتصادی نیز قادر خواهد بود اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر دستگاه یا مسئول باید وظیفه‌ای را که برعهده گرفته است به بهترین شکل ممکن به انجام برساند چراکه لازم است با تدبیر، برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری اصولی تلاش کنیم تا مشکلات ملت ایران که همواره و در تمامی عرصه‌ها در صحنه حضور داشته‌اند رفع شوند.

سرلشکر موسوی: روز قدس باعث می‌شود که مسئله اول جهان اسلام و فلسطین فراموش نشود

‌امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دست قدرت‌های استعماری ایجاد شده است. این رژیم و قدرت‌های صهیونیستی با تبلیغات خود به دنبال این هستند که فلسطین فراموش شود.

وی تاکید کرد: روز قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل مردم باعث می‌شود تا مسئله اول جهان اسلام و فلسطین فراموش نشود.

حاج علی‌اکبری‌: هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره ‌نبوده است

ججت‌الاسلام حاجی علی اکبری امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره راهپیمایی امروز ‌گفت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم از این جهت که هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره ‌نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ گاه اینقدر سر حال و فعال نبوده است. امروز بعد از لیله القدر شاهد حضور روشن و معنادار و قوی مردم در راهپیمایی هستیم و خدای متعال این عمل صالح بزرگ را از همه شما برادران و خواهران و همه مومنان در جهان قبول کند. ان‌شاءالله امام راحل ما و شهدای بزرگی که این میراث را برای ما گذاشتند از این راهپیمایی بزرگ میلیونی شاد و خرسند کند.

منصوری‌: تمام ظرفیت مادی و معنوی خود را برای به نتیجه رسیدن آرمان قدس و فلسطین به‌کار می‌گیریم

‌محسن منصوری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت: این حجم حضور ‌مرد‌م نشان می‌دهد مردم کشورهای اسلامی و‌ حاکمان کشورهای اسلامی منطقه بیش از همیشه نسبت به انسجام در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مقاومت مصمم هستند.

وی افزود: این راهپیمایی سال به سال پرشکوه‌تر برگزار می‌شود و نشان می‌دهد که مردم ما بسیار امیدوار هستند و تحولات رژیم اشغالگر قدس نیز گواهی این امید است. رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی در بدترین شرایط خود قرار دارد. ان‌شاالله نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی کامل فلسطین و قدس شریف را شاهد باشیم.

منصوری بیان کرد: ما نیز به عنوان ایران عزیز اسلامی و محور جبهه مقاومت تمام قد از حرکت‌های انقلابی جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کنیم و تمام ظرفیت مادی و معنوی خود را برای به نتیجه رسیدن آرمان قدس و فلسطین به عنوان مساله اول و اصلی نظام اسلامی به کار می‌گیریم.

سردار سلامی: رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی است‌

‌سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اصفهان اظهار داشت: از خداوند بزرگ در ایام پرفیض قدر برای همه امت اسلام و ملت سرافراز ایران، رهبری عزیز و خصوصا برای مردم عزیز و شریف و مومن و انقلابی و متدین و مجاهد، مردمی که فرهنگ جهاد و شهادت سرشت اساسی خلق آرزوی قبولی طاعات دارم.

وی افزود: از فاصله به هم پیوستن تمام قدرت‌های شیطانی و فریب‌خوردگان داخلی عالم در چند ماه قبل که دشمنان رویای فروپاشی نظام اسلامی را در سر می‌پروراندند و خواب‌های آشفته برای درهم شکستن اراده، امید و آرمان ملت می‌دیدند و تلاش می‌کردند جوانان را به خیابان بکشانند و آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهند تا امروز که از هم‌گسیختگی، افسردگی، پوسیدگی، شکاف‌های آشکار و زوال عمر آن‌ها به وضوح دیده می‌شود فاصله زمانی اندک گذشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: به شکل معجزه آسایی ملت بزرگ ایران در حمایت از آرمان‌های امامین انقلاب به میدان آمدند و رویاهای باطل دشمن را ابطال کردند و با خیزش‌های اجتماعی عظیم و بی انتها نشان دادند سرزمنی ایران و قلب‌های ایرانیان و ذهن جوانان، میدانی برای جولان و نفوذ اندیشه‌های فاسد غرب نیست.

وی با بیان اینکه از آن زمان اقتدار ایران بزرگ دوباره شکوفا شد و شخصیت عظیم ایران ارتفاعی متفاوت از گذشته خود گرفت، اظهار کرد: در این مسیر نه تحریم و نه فشارهای بین‌المللی دشمنان نتوانست این ملت را در انزوای سیاسی قرار دهد و و از طرفی عملیات سنگین روانی و رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی و حقیقی نیز هیچکدام نتوانستند اراده، ایمان، شکوه مقاومت، روح فداکاری، وفاداری را از این ملت بزرگ بگیرند.

وحیدی: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از بالندگی انقلاب در حمایت از آرمان فلسطین دارد

‌احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم در راهپیمایی امروز با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس، مردم در راهپیمایی امروز یک حماسه دیگر آفریدند و این حضور پر شور نشان داد، که آرمان فلسطین آن چنان در دل و جان مردم ما نهادینه شده که به هیچ وجه جدا شدنی نیست.

وی در رابطه با پیام این راهپیمایی خاطرنشان کرد: اول این که انقلاب اسلامی هم چنان پویا و بانشاط و بالنده در حمایت از انقلاب مردم فلسطین محکم ایستاده و مقاومت روز به روز قوی تر می شود و رژیم صهیونسیتی روز به روز ضعیف تر و انشاالله تا فروپاشی نهایی اش زمان زیادی نمانده است.

خطیب: رژیم صهیونیستی مولود نامشروع غرب است

سید اسماعیل خطیب در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم و جنایت به مردم فلسطین تاکنون موفق نشده به اهداف خود در عادی‌سازی روابطش برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند در راستای قدم‌هایی که برداشته غرب را با خود همراه کند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اصالت ندارد و نطفه اصلی این رژیم غاصب و جعلی به وسیله غرب بسته شده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند و هیچ‌گاه نمی‌توانند در مقابل وسعت و عظمت مردم آزادی‌خواه بایستند.

ط‌حان‌نظیف: حمایت از قدس مهمترین عامل وحدت در جهان اسلام است

‌هادی طحان نظیف در نماز جمعه روز قدس محله کن تهران گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی نه فقط از پیرامون سرزمین‌های اشغالی، بلکه از داخل این سرزمین‌ها پیگیری می‌شود

طحان نظیف افزود: جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مساله فلسطین، یک راه‌حل عادلانه، متمدنانه، دموکراتیک و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی ارائه کرده؛ این راه حل رجوع به آراء همه‌ی فلسطینی‌های اصیل برای تعیین سرنوشت سیاسی خود و ایجاد یک دولت فراگیر در سرزمین تاریخی فلسطین است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حمایت از قدس مهمترین عامل وحدت در جهان اسلام است که جمهوری اسلامی پرچم‌دار آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظلم به فلسطینی‌ها و هتک حرمت و کرامت انسانی ملت فلسطین شاخص‌ترین و برجسته‌ترین مصادیق نقض سیستماتیک و سازمان‌یافته حقوق بشر است

وی اضافه کرد:: رژیمی که عامل بی‌ثباتی در منطقه است، نمی‌تواند شریکی برای صلح باشد؛ کشورهایی که صلح با اسرائیل را تجویز می‌کنند، باید بدانند حضور رژیم صهیونیستی در کشور آنها شروع ناامنی و گسترش بی‌ثباتی است.

قطعنامه راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال 1402

‌متن قطعنامه راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال 1402 به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء/ آیه1)

بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، مهبط وحی، جایگاه پاک پیامبران و قبله‌گاه اول مسلمین؛ سرزمین خونبار فلسطین با شهیدان به خون خفته‌اش، نقطه کانونی جهان اسلام، محور هم‌گرایی امت اسلامی و هم‌افزایی مسلمین و مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلام و کابوس همیشگی صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است.

امروز در شرایطی که با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین با همراه‌سازی 'امت پیامبر اعظم «صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم» ' و آحاد ملل و جوامع حق طلب و آزادی‌خواه عالم، سیاست‌ها و راهبردهای شیطانی امریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید در امنیت‌سازی پایدار برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به شکست انجامیده است و رژیم غاصب و موقت صهیونیستی در مواجهه با تحولات نوین در جبهه مقاومت و توسعه شعله‌های انتفاضه مقدس به کرانه باختری و بلکه سراسر سرزمین‌های اشغالی، در چالش امنیتی و فروپاشی درونی گرفتار و به سرعت مسیر زوال قطعی را طی می‌کند.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن که 'مظهر وحدت و اراده جهان اسلام' در حمایت از فلسطین و آزادی بیت المقدس و پشتوانه 'تحکیم و تقویت امنیت ملی ایران عزیز' است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی 'الله اکبر، خامنه‌ای رهبر' به جهانیان اعلام می‌داریم:

1. ما ملت غیور ایران، وحدت و همبستگی جهان اسلام را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان دانسته و به حمدالله اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و دولت فاسد، دیکتاتور و ورشکسته نتانیاهو را در موقعیت استیصال قرار داده و رژیم کودک‌کش به سمت زوال تدریجی رانده و تزلزل سیاسی و دو قطبی شدید در رژیم جعلی، تحولات و اعتراضات درون مرزهای سرزمین‌های اشغالی و افزایش فرار ساکنان شهرهای اشغالی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است؛ معتقدیم تسریع در زوال و فروپاشی ‌رژیم موقت صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.

2. روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه مستحکم 'امنیت ملی ایران عزیز' و رمز 'وحدت و اتحاد امت اسلامی' برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانسته و ضمن تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، ضرورت تقویت پشتیبانی از مقاومت ضد صهیونیستی را تنها راه حل مساله فلسطین به‌عنوان 'مساله اول جهان اسلام' دانسته و بر بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تاکید می‌نماییم.

3. ما روزه‌داران شرکت‌کننده در این اجتماع عظیم، ضمن محکومیت یورش وحشیانه به معتکفان در مسجدالاقصی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از روزه‌داران در قبله‌گاه اول مسلمانان و کرانه باختری گردید، حملات و هتک حرمت نظامیان صهیونیست را راهی برای برون رفت از آشفتگی سیاسی و اقتصادی و رهایی از بحران‌های داخلی و ترس و استیصال از انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه دانسته و ضمن حمایت قاطع از پاسخ کوبنده و هماهنگ موشکی گروه‌های مقاومت و رساندن پیام «وحدت میدان‌ها»، هشدار می‌دهیم هرگونه حماقتی درباره مسجدالاقصی، بهای سنگینی دارد و اگر جنگی شعله‌ور شود فروپاشی و نابودی رژیم نژادپرست و غاصب را تسریع خواهد کرد.

4. با محکومیت سکوت و بی‌توجهی مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها از 'سازمان ملل متحد' می‌خواهیم نسبت به تعلیق عضویت و اخراج رژیم غاصب، نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی از آن سازمان و دیگر مجامع بین‌المللی که مورد مطالبه و اذعان شخصیت‌های مرجع و حقوقدانان معتبر جهانی قرار دارد، اقدام نماید.

5. ما مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی میلیونی، ضمن حمایت از اقدامات دولت خدمتگزار در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه و به محاق بردن پیمان آبراهام، حمایت کامل از جبهه مقاومت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های فراموش ناشدنی آنان و بویژه فرمانده شهید قدس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دفاع از آرمان فلسطین، خواستار تقویت مادی و معنوی و حمایت هرچه بیشتر از فلسطین مجاهد و مظلوم و نیروهای جان برکف جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف هستیم.

6. حجاب یکی از ضروریات دین اسلام بوده و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب تزلزل بنیان خانواده‌‌ها خواهد شد. لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار قرار داده، ساحت جامعه اسلامی را از این سوغات شوم فرهنگ غربی صهیونیستی که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن ترویج می‌یابد؛ پایان دهند.

7. با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق 'وحدت و وفاق ملی' و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، ضمن تاکید بر نصب العین قراردادن رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بویژه شعار سال ۱۴۰۲ 'مهار تورم، رشد تولید'، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی در این عرصه را بی‌عملی و گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

در پایان به برخی دولت‌های منطقه که بدنبال پیمودن مسیر خطای تجربه شده دیگران که غالبا منجر به سقوط آن‌ها شده است هشدار می‌دهیم فریب وعده‌های کشورهای غربی و صهیونیستی را نخورده و ضمن رعایت اصول همجواری از رفتارهای تحریک آمیز خوداری و صلاح مردم و کشور خود را در پیش گرفته و از درماندگی قدرت‌های بزرگ در مواجه با ملت بزرگ ایران درس بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار