معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه:

امروز بارزترین ریشه بحران خاورمیانه مسأله فلسطین و جنگ مداوم رژیم غاصب کودک‌کش است

فیروزکوه ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان فیروزکوه به مناسبت روز جهانی قدس، مسئله فلسطین و جنگ مداوم رژیم غاصب را بارزترین ریشه بحران امروز خاورمیانه دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
امروز بارزترین ریشه بحران خاورمیانه مسأله فلسطین و جنگ مداوم رژیم غاصب کودک‌کش است

مرتضی پاک، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه به مناسبت روز جهانی قدس در گفت‌وگو با پانا گفت:«امروز بارزترین ریشه بحران خاورمیانه مسأله فلسطین و جنگ مداوم رژیم غاصب کودک‌کش است. میلیون‌ها آواره شده‌اند و هزاران اسیر و هزاران شهید و ده‌ها هزار زخمی نتیجه رشد این غده سرطانی است.»

وی افزود: « رژیم اشغالگر اسرائیل، هر روز و به طور مرتب، سرزمین فلسطین را ویران می‌کند. بر شدت تخریب زیربناها و اقتصاد آن، می‌افزاید. فضای ناامن برای زندگی همه‌ مردم فلسطین به وجود می‌آورد. آیا در این شرایط مردم جهان می‌توانند سکوت کنند؟وزرا، نمایندگان مجلس و منتخبین مردم فلسطین را از درون خانه‌هایشان دستگیر و زندانی می‌کند. هزاران فلسطینی را در طی سالهای طولانی و در شرایط بسیار بد و غیرانسانی در زندانهای مخوف در حبس‌های طولانی نگه می‌دارد.»

پاک همچنین در ادامه بیان کرد: «روزی نیست که مردم سرزمین فلسطین توسط نظامیان وحشی و جنگنده‌های اسرائیل کشته و یا زخمی نگردند. فلسطین تنها سرزمینی در دنیا است که حقوق بشر در آن به صورت شبانه روزی از سوی رژیم اسرائیل نقض و ضایع می شود. ولی پرچم‌داران مدعی حقوق بشر همیشه در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.»

وی تصریح کرد: «چرا فلسطینی‌ها باید همیشه در محاصره‌ دائمی نظامیان اسرائیلی باشند و چرا آنان نباید راهی به دنیای آزاد داشته باشند؟ چرا اسرائیل باید اجازه یابد که با کشیدن یک دیوار بزرگ و طویل بتونی، میلیون‌ها فلسطینی را در سرزمین‌شان به طور دسته جمعی زندانی کند؟ این بی‌عدالتی‌ها را چگونه باید از بین برد؟ البته مسلمانان وظیفه‌ای بالاتر دارند زیرا پیامبر (ص) فرمود:« مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِالمُسلِمین فَلَیسَ بِمُسلم»بنابراین همه‌ی دلسوزان عالم به دنبال راه حلی عملی برای پایان دادن به ریشه‌های ناامنی در منطقه‌ی خاورمیانه هستند.»

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات بنیان‌گذار انقلاب بیان کرد:« حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی، بر اساس بینش اسلامی و تأسّی به قرآن مجید، راه را به همه‌ی آزاد اندیشان و صلح‌خواهان جهان نشان داده است؛ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پرچم‌دار نهضت جهانی اسلام، آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است به عنوان روز قدس انتخاب نمودند تا مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی طی مراسمی، همبستگی بین‌المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام نمایند و با پیوستن به یکدیگر، دست این رژیم غاصب و پشتیبانان آن را از سر ملت فلسطین کوتاه کنند.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی در پایانِ صحبت‌هایش گفت: «امام شهدا، اعلام روز جهانی قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد و از همه‌ی مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف نموده و از پای درآورد. اگر مردم مسلمان جهان در یک همایش عظیم جهانی در روز قدس، هر کدام، یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار