هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در 10 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۱۰ استان برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی و تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در 10 استان

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با ورود سامانه بارشی فعال به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و به‌تدریج در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ روی می‌دهد.

فردا علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب کشور و شمال خلیج‌فارس به تدریج در شمال شرق و شرق کشور همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

روز جمعه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته شده اما همچنان در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و شمال شرق فعال است. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که شنبه هفته آینده 26 فروردین ماه بارشی در کشور نداشته باشیم. یکشنبه آینده در استان‌های گیلان و مازندران بارش پیش بینی شده است.

طی امروز تا جمعه در اکثر مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور تا روز شنبه روند کاهش دما پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار