مدیران مدارس جهاد تبیین را به درون مدارس گسترش دهند

تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش منطقه ۶ با توجه به نیازهای قشر نوجوان و ضرورت وجود گوشی شنوا برای آنها بر برگزاری جلسات گفتمان آزاد مدیران در مدارس تاکید کرد که از مصادیق جهاد تبیین است.

کد مطلب: ۱۳۶۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس جهاد تبیین را به درون مدارس گسترش دهند

جلسه عمومی مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۶ با حضور حمید ضیاپور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس برگزار شد.

در این گردهمایی، ضیاء پور ضمن تقدیر از فعالیت ارزشمند مدیران مدارس در سال گذشته، با اشاره به شرایط پرتلاطم یک‌سال اخیر گفت: ما در ۱۴ فروردین سال گذشته پس از دو سال شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری، آموزش حضوری را از سر گرفتیم. در تابستان دغدغه تامین نیروی انسانی برای جایگزینی نیروهای بازنشسته را داشتیم که این مهم هم با همکاری و تلاش همکاران و جذب نیروی حق التدریسی رفع شد.

ضیاپور در ادامه این جلسه به تعیین خط مشی های آموزش و پرورش منطقه ۶ پرداخت و گفت: در دوران پساکرونا همه ما ترس قرارگیری در بحران آموزشی را داشتیم، اما بنده همین‌جا اعلام می کنم بحرانی که مسائل روحی و روانی و پرورشی دانش آموزان می تواند بوجود بیاورد با اهمیت تر است و برای جلوگیری از این بحران ها می بایست در مسائل پرورشی و جهاد تبیین نهایت تلاشمان را داشته باشیم. مدیران مدارس سعی کنند جهاد تبیین را به درون مدارس گسترش داده و سعی در بالا بردن سواد رسانه ای دانش آموزان و تحلیل درست وضعیت جامعه توسط آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازهای قشر نوجوان و ضرورت وجود گوشی شنوا برای آنها مدیران باید در مدارس گفتمان آزاد داشته باشند و برای اجرای آن از افراد متخصص در این حوزه استفاده کرده و با این فرآیند باعث خنثی سازی جو رسانه ای غربی شوند.

ضیاپور به بیان چند مورد از فعالیت های شاخص آموزش و پرورش منطقه ۶ پرداخت: باتوجه به لزوم تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، در سال اخیر سعی شد آموزش تمام ساحتی را در همه مدارس داشته باشیم. علاوه بر این برای اولین بار به همت دبیرستان البرز پویشی را تحت عنوان «پویش جهاد علمی دبیرستان البرز» برگزار کردیم که هم اکنون هم ادامه دارد.

ضیاء پور تصریح کرد: طی این پویش و گسترش آن به سطح کشور طبق آخرین آمار ۶۰ هزار دانش آموز عشایر و مناطق محروم در متوسطه دوم از این امر خیر بهره مند شدند و ما هم در پی این هستیم تا با کمک سایر مدارس و بهره گیری از معلمین همین مدارس این پویش را برای مقطع دبستان و متوسطه اول هم داشته باشیم.

وی افزود: پس از دوران کرونا مسابقات علمی مهارتی را از سر گرفتیم و برای سال تحصیلی آینده نیز در تابستان شیوه نامه اجرایی این مسابقات را ارائه خواهیم داد.

حمید ضیاپور ضمن تشکر و قدردانی از همکاران خود در اداره آموزش و پرورش که ساعت های متوالی در محل کار حضور داشتند تا رتبه بندی های معلمان را تکمیل کنند به مدیران مدارس وعده داد که هر سال برای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی منطقه، حداقل یک برنامه خاص یا طرح عملیاتی را به مرحله اجرا خواهند رساند.

در پایان جلسه نیز از مدیران با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار