در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

توضیحات مدیرعامل فارابی درباره پخش تلویزیونی فیلم «شماره 10»

تهران (پانا) - سیدمهدی جوادی درباره پخش تلویزیونی فیلم‌های فارابی قبل از اکران آنها در سینماها و درباره میزان مبلغ فروش آنها توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات مدیرعامل فارابی درباره پخش تلویزیونی فیلم «شماره 10»

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با پانا درباره پخش تلویزیونی فیلم‌های سینمایی که با مشارکت بنیاد فارابی ساخته شده‌اند و اینکه ممکن است این نوع پخش به اقتصاد سینما ضربه وارد کند، بیان کرد: «به اعتقاد ما، از وجه «اقتصاد سینما» کار درستی کردیم، چراکه مدل قراردادهای ما با سازمان صداوسیما به گونه‌ای بود که برای هر فیلم، 500 هزار بلیت سینما با میانگین قیمتی 30 هزار تومان دریافت کردیم. این میزان قیمت نیز با محاسبه اینکه سینماهای درجه یک و دو بلیت‌هایشان از 20 هزار تومان شروع می‌شود و در پردیس‌ها به 45 هزار تومان می‌رسد، مقرر شد.»

وی تاکید کرد: «ممکن است فقط در این جریان، اقتصاد سینماداران کمی دچار اختلال شده باشد.»

جوادی گفت: «برای فیلم سینمایی «شماره 10» چنین قراردادی بستیم. به نسبت فروشِ پروفروش‌ترین فیلم غیر کمدی وقت، این رقم و سهمی که به سازنده فیلم می‌رسد چیزی بیشتر از آن نیست که از سازمان گرفتیم نیست.»

وی افزود: «سازمان صدا و سیما به ما اعلام کرد که فیلم‌های ایرانی کنداکتور نوروزی‌اش ناقص است و از ما کمک خواست و ما نیز با در اختیار قرار دادن چند فیلم و شرایط مشخص، به آنها کمک کردیم.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره واکنش فیلمسازان و اینکه ممکن است در آینده کیفیت آثارشان تحت شعاع قرار گیرد، گفت: «اینها نظریاتی است که به ما نیز گفته شده اما تا به حال آزمایش نشده است. ما فقط یک نوبت پخش فیلم‌ها را بدون اینکه در وی او دی ها قرار بگیرند، واگذار کردیم.»

جوادی درباره پخش چند باره فیلم سینمایی «هایپاور» نیز بیان کرد: «فیلم سینمایی «هایپاور» متعلق به فارابی نیست و ما به اندازه وام و قرضی که به آنها داده بودیم، سهم مان را از نوبت پخش برداشتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار