در راستای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی نوجوانان صورت گرفت

جشن «روزه اولی‌ها» در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد

مانه و سملقان(پانا) - مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آشخانه گفت در راستای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی نوجوانان جشن روزه اولی‌ها، با حضور ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر کلاس سومی در آشخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن «روزه اولی‌ها» در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد

محسن روحانی در جمع دختران روزه اولی و مسئولین بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های ناب و ظرفیت بزرگ برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوان است که در میان فعالیت‌های متعدد در این حوزه برای نوجوانان اجرای برنامه‌هایی برای روزه ‌اولی‌ها بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنان است، زیرا با اجرای این‌گونه برنامه‌ها، خاطره و تجربه به یاد ماندنی از اجرای یکی از احکام مهم دین برای نوجوان ثبت می‌شود و همین امر باعث شده این برنامه‌ها کارکرد تبلیغی و ترویجی به خود بگیرد.

امام جمعه شهرستان ضمن تبریک این ماه به دانش آموزان گفت: رمضان که می‌شود حال و هوای افراد وصف ناشدنی است البته این شور و شوق در روزه اولی‌ها چند برابر بیشتر نمایان می‌شود و از زیبایی صدای اذان صبح در سحرگاه گرفته تا حال و هوای نورانی سفره افطار و خلوت روزه داران در سر سجاده عشق، همه و همه معرفت، معنویت و نورانیت این ماه الهی و عزیز را به نمایش می‌گذارد.

محمدجواد شریعتی نژاد بیان کرد: رمضان ماه بندگی خدا، توسل، تأمل و رسیدن به تکامل است، ماهی که محسنات و نیکی‌هایش به حدی بی شمار است که حتی نفس کشیدن و خوابیدن و تفکر کردن هم عبادت محسوب می‌شود.

شریعتی نژاد در پایان افزود: با آمدن ماه رمضان بسیاری از نوجوانان روزه اولی هستند و می خواهند برای اولین بار روزه های کامل بگیرند. اجرای برنامه‌هایی برای روزه‌اولی‌ها، بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنان است و آنچه که در آیات و روایات آمده در کنار فضائل معنوی و روحی و روانی ماه رمضان و روزه داری، به بُعد سلامت جسم و جان نیز اشاره فراوان شده است.

گفتنی است در این جشن، جواد بهادری فرماندار، محمد عقیقی، معاون پرورشی اداره کل، روسای ادارات و تعدادی از همکاران حضور داشتند.

این مراسم با اقامه نماز جماعت و برنامه‌های جذاب، شاد و متنوع اجرای سرود همگانی روزهِ اولی، دکلمه و اهدا جوایز، سفره افطاری از جمله بخش‌های این مراسم بود.

خبرنگار: مهلا پارسا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار