سرپرست وزارت آموزشوپرورش:
یکی از مهمترین مسائل آموزشوپرورش اجراییسازی سند تحول بنیادین است
تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزشوپرورش، یکی از مهمترین مسائل آموزشوپرورش را اجراییسازی سند تحول بنیادین دانست.
رضامراد صحرایی در دیدار با فعالان مردمی جریان تعلیم و تربیت با اشاره به مسائل آموزشوپرورش اظهار کرد: باید میان مسائل آموزشوپرورش، مهمترین مسائل را احصا و برای آنها راهحل ارائه شود و خط پیشرفت در آموزشوپرورش مشخص شود بهطوریکه بتوانیم در طول سالهای آینده، تحول در همه ارکان آموزشوپرورش را مشاهده کنیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در پاسخ به اینکه چرا در آموزشوپرورش به دنبال تحول میگردیم، بیان کرد: این مشکل به دلیل مدیریت خطی است که در آموزشوپرورش وجود دارد و در آن فقط خروج محصول مهم است و فرایندها برای ما مهم نیست، لذا مدیریت آموزشوپرورش از شکل نقطهای باید بهصورت فرایندی تغییر یابد.
صحرایی بابیان اینکه برای حل هر مشکلی، ساختاری ایجاد کردهایم که این ساختارها خود در آینده یک مشکل شدهاند، خاطرنشان کرد: در هر دوره به دلیل اینکه نمیتوانیم ساختارهای قبلی را بر پایه نیازهای روز یا برنامههای جدید تغییر دهیم، ساختارهای جدید با ماموریتهای جدید ایجاد میکنیم که این ساختارها در آینده، بخشی از مشکلات میشود.
وی بابیان اینکه سند تحول بنیادین برای خاتمه دادن به این مشکلات ایجاد شده است، اظهار کرد: باید به دنبال طرح این پاسخ رفت که چرا نتوانستهایم سند تحول را اجرایی کنیم. در این میان، جریانهای مردمی فعال در عرصه تعلیم و تربیت میتوانند نقش موثری را ایفا کنند.
گفتنی است، بنیاد تربیتی مصیر، مدرسه دخترانه انشاء، سازمان تعلیم و تربیت کودک، سازمان پژوهش، مدیر زیستبومی تربیت مدرسه موعود، هنرستان هنر و رسانه، مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرستان فازون، مدرسه شهید چمران، جمعیت فرهنگیان جوان، مجموعه هدایت تحصیلی امضا، مجموعه هنر و ما، ستاد مدارس محور، اندیشکده تعلیم و تربیت، ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، مجموعه الگوی تعلیم و تربیت قاف، مسئول مکتب مهدی، بخش نوجوان سایت Khamenei.ir ، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، اندیشکده تربیتی مرآت، بسیج دانشگاه فرهنگیان و مدرسه مهر هشتم، اعضای شرکتکننده در این نشست بودند.
ارسال دیدگاه