معاون استاندار ایلام:

۳۵۰ هزار تن غلات از سطح مزارع استان برداشت می‌شود

ایلام(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت در سال جاری ۳۵۰ هزار تن غلات از سطح مزارع استان برداشت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۵۰ هزار تن غلات از سطح مزارع استان برداشت می‌شود

شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در جلسه هماهنگی برداشت غلات و دانه های روغنی استان با اشاره به توسعه و بهبود محصولات کشاورزی در سطح استان، بر لزوم برنامه‌ریزی و همکاری کلیه دستگاه‌ها در امر برداشت در سال زراعی جاری تاکید کرد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار تن غلات از سطح مزارع استان برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

عباسی افزود: به واسطه بارندگی‌های خوب در سال زراعی، میزان برداشت این محصولات در سطح استان به ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، استان ایلام در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با کشت قراردادی غلات و کلزا در سطح ۵۴ هزار و ۸۵۰ هکتار موفق به کسب مقام هفتم کشوری شده است.

وی اضافه کرد: سهم کشاورزان در گردش مالی و درآمد محصولات کشاورزی به میزان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

عباسی افزود: همچنین جهت خرید کلزا تعداد ۳۸ مرکز خرید شامل ۱۷ واحد سیلو بخش خصوصی در سطح استان پیش‌بینی شده که عملیات خریداری را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه فرمانداران کمیته‌های متناظر و مربوط را در شهرستان‌ها فعال کنند، افزود: تعاون روستایی نیز در این رابطه رویکرد مناسبی را در پیش گرفته که امید است استمرار یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: جهاد کشاورزی نیز با توجه به بارندگی‌های موثر، تمهیدات لازم را در خصوص افزایش سطح زیر کشت کلزا را مدیریت کند.

عباسی همچنین به مشکل سوخت‌رسانی به کمباین‌ها اشاره و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح انتظار می رود این مشکل امسال برطرف شود.

معاون استاندار ایلام در پایان با اشاره به دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب در بحث حمایت از تولید، گفت: برای رونق تولیدات محصولات کشاورزی در استان برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار