دارو درد بی درمان جانبازان شیمیایی؛

مشکلات دارویی جانیازان شیمیایی را کدام نهاد پاسخگوست؟

خبرگزاری پانا:درد، طاقتش را طاق کرده بود. دیگر واقعاً بریده بود. این،سی و هشتمین عملی بود که انجام می‏ شد. حتی دیگر امکان بی‏هوشی هم نبود و باید مثل دفعه پیش، درد طاقت‏سوز تیغ جراحی را هم تاب می‏آورد. به یاد حرف دکتر افتاد که خیلی خونسرد می‏گفت: «نباید انتظار داشته باشی با این عمل‏ها، مشکلت حل شود؛ این عمل‏ها فقط یک درمان مقطعی است!»

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا: درد، طاقتش را طاق کرده بود. دیگر واقعاً بریده بود. این،سی و هشتمین عملی بود که انجام می‏شد. حتی دیگر امکان بی‏هوشی هم نبود و باید مثل دفعه پیش، درد طاقت‏سوز تیغ جراحی را هم تاب می‏آورد. به یاد حرف دکتر افتاد که خیلی خونسرد می‏گفت: «نباید انتظار داشته باشی با این عمل‏ها، مشکلت حل شود؛ این عمل‏ها فقط یک درمان مقطعی است!»
خدایا! چه می‏شد مرا هم با دوستان شهیدم می‏پذیرفتی و از این درد جانکاه... ؛ این جمله هنوز در ذهنش کامل نشده بود که اشک از گوشه چشمش جاری شد و با لحنی عذرخواهانه، آهسته گفت: «الهی! راضی‏ام به رضای تو»؛ اما این درد، آه! با این درد همیشگی چه باید می‏کرد...؟
این حرف هاتنها شرح حال یکی از جانبازان آن هم از نوع ضایع نخاعی بود اما جانبازان دیگر از نوع اعصاب وروان وشیمایی ها این روزها چه می کشند؟!

گاهی آنقدرغرق روزمرگی های خود هستیم که یادمان می رود روزی برای بدست آوردن یک وجب از خاک کشورمان چه خون دل ها که می خوردیم و چه افرادی که جان خود را فدای این خاک کردند و چه سختی ها که متحمل شدند. یادمان نرفته که شهیدان زنده مان اکنون در چه حالی به سر می برند؟!


یادمان رفته ! اصلا نمی توانیم ذره ای درک کنیم که نفس کشیدن با گلوی سوخته یعنی چه ؟ یادمان رفته که هزینه های معیشتی آنان چگونه باید تامین شودوچگونه تامین می شود؟! چرا که آنان بیشتر از آنکه فکر خرد وخوراکشان باشند باید بیشتر فکر درمانشان باشند.


یادمان رفته! اصلا نمی توانیم ذره ای درک کنیم که وقتی چشمان یک جانبازبراثرشیمایی حتی قطره ای اشک نداردکه در هنگام دلتنگی برگونه هایش جاری شود، یعنی چی ؟ او باید مرتب قطره های اشک مصنوعی داشته باشد.....

کجاست وجدان های بیدار؟!

چرا کسی به دادجانبازان ما نمی رسد ؟چرا بیمه هزینه های دارویی جانبازان را تقبل نمی کند؟چقدر باید جانبازان ما با مشکلات دارویی دست و پنجه نرم کنند؟

تمامی این چراها گلایه های یک جانباز شیمیایی 70 درصد است که چون مسئولیت هم دارد شور دیگر جانبازان همدرد خودش را بیشتر می زند.

عسکری، نائب رئیس انجمن دفاع ازحقوق جانبازان که بیشترین گلایه اش از گران بودن هزینه های دارویی است به خبرنگار پانا گفت:چندین سال است که مشکلات دارویی ما از طریق رسانه ها به گوش مسئولان می رسد اما هنوز راه چاره ایی اندیشیده نشده است.

این جانبازشیمیایی افزود: قراردادی درخصوص مشکلات دارویی جانبازان بین سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان بیمه بسته شده که طبق این قرارداد سازمان بیمه باید تمامی هزینه های دارویی جانبازان را قبول کند تا دیگر جانبازان برای تهیه دارو به مشکل بر نخورند اما متآسفانه از طرف سازمان بیمه کوتاهی می شود و این روزها جانبازان برای تهیه داروهای خود با مشکلات زیادی روبروهستند.

وی در ادامه گفت: تعدادی از داروهای جانبازان شیمیایی ، ایرانی نیستند و باید از خارج وارد کشور شود که از جمله آن قطره های چشمی و یا داروهای تنفسی که شرکت بیمه هزینه های این داروها رو تقبل نمی کند و حتی اجازه ارایه آن از طریق دادن داروخانه ها را هم نمی دهد.

نائب رئیس انجمن دفاع ازحقوق جانبازان اظهار داشت:داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود از طرف داروخانه ها مورد تایید واقع نمی شود و این داورها جزء لیست بیمه نیستند و از طرف سازمان بیمه پوشش داده نمی شود.

نائب رئیس انجمن دفاع ازحقوق جانبازان با بیان اینکه اگر از طرف بیماران پیگیری های شدید شود ممکن است مسائل دارویی برطرف شود ، گفت: به علت گرانی داروها شرکت بیمه هزینه ها را تقبل نمی کند وجانبازان شیمیایی با این مسئله در شهرستان ها بیشتردرگیرهستند.

وی در ادامه گفت: از کارت طلایی هم فقط برای داروهای معمولی می توان استفاده کرد در حالی که با توجه به شرایط جانبازان تهیه کردن دارو به این شکل مشکل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار