آمادگی روسیه برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری با ایران

استاندار آستاراخان روسیه از آمادگی کشورش برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری با ایران خبر داد

ساری (پانا) - ایگور بابوشکین استاندار آستاراخان امروز در حاشیه نشست مشترک با استاندار مازندران در ساری اظهار کرد نزدیک 30 سال است که روابط فرهنگی و تجاری آستاراخان روسیه و مازندران برقرار است و گسترش همکاری‌ها براساس سیاست‌های دو کشور دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی روسیه برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری با ایران

وی با مثبت ارزیابی کردن نتیجه مذاکرات فرهنگی و اقتصادی افزود: موافقت‌نامه همکاری بین 2 استان وجود دارد و با 9 سند همکاری باید تجدید نظر نهایی در خصوص گسترش همکاری‌ها صورت بگیرد.

بابوشکین تصریح کرد: در زمینه لجستیک کالا و حمل و نقل و تبادل دانشجویان و اساتید بین دو کشور ظرفیت های متعددی وجود دارد و با استاندار مازندران و بنا شد در کارگروهی که به صورت تخصصی ایجاد می‌شود همه فرصت‌ها برای همکاری متقابل و مفید دو جانبه شکل بگیرد و نتیجه فعالیت ها گزارش شود.

تسریع در تبادلات تجاری با ورود دولت سیزدهم

استاندار مازندران هم در گفتگو با خبرنگار پانا ضمن اشاره به سفر استاندار آستاراخان به مازندران گفت: این سفر فرصت‌های تجاری دو کشور را تسهیلگری می‌کند.

حسینی پور با تاکید بر اینکه استان آستاراخان و مازندران به دلیل وجود بنادر مهم از استانهای استراتژیک هستند افزود: به علت مسیر ترانزیتی تجارت مازندران با آستاراخان وجود داشت و هر سال تقویت شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم با رویکرد رئیس جمهور اتفاقات جدیدی در حوزه مناسبات سیاسی کشورهای همسایه و دوست رخ داد و در نشست با استاندار آستاراخان بنا شد در عملیاتی کردن سیاست دو کشور در تفاهم نامه هایی که اتفاق افتاده گفتگو شود.

استاندار مازندران ضن اشاره به سفرهای متعدد هیات ‌های تجاری دو کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: این دو استان مهم می‌توانند کریدور شمال به جنوب را فعال کنند و امروز توانستیم به جمع‌بندی برسیم و تفاهم‌نامه‌هایی در گذشته روی داد تقویت شود و بخشی از هم‌تفاهمه های که در گذشته اجرا نشد عملیاتی می‌شود.

حسینی پور ادامه داد: در آینده نزدیک کارگروه ها ویژه تبادلات شکل می گیرد و تا 15 میلیون تن ظرفیت تبادل تجاری افزایش می یابد و اراده فعالیت بین دو استان وجود دارد و در آینده نزدیک نیز سفر به آستاراخان خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار