معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ در دیدار اعضای اهل قلم:

جشنواره شعر در منطقه ۱۸ برای نوجوانان تدارک دیده‌ایم

تهران (پانا) - معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ شهر تهران در دیدار صمیمانه اعضای اهل قلم، درباره اقداماتی که برای نوجوانان با اهداف مشخص انجام دادند توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره شعر در منطقه ۱۸ برای نوجوانان تدارک دیده‌ایم

یوسف مقدم درباره آشنایی نوجوانان با حوزه ادبی گفت: برای آشنا کردن نوجوانان و کودکان با حوزه ادبی چند کار ارائه دادیم که یکی از آنها درباره سوگواره شعر اربعین بود. دریافتی که از منطقه داشتیم این بود که در حوزه ادب و شعر یک غنای خوبی وجود داشت. شعرای خوبی در این منطقه زیست کردند و محافل ادبی خوبی در منطقه توسط افراد بزرگ و ارزشمند وجود دارد که موجب شناخته شدن این شاعران شد. در ایام اربعین ما تلاش کردیم که اتفاقی رقم بخورد و از طریق فراخوان شعر اربعین توانستیم تقریبا ۵۰۰ قطعه شعر از ۲۴ استان کشور در دبیرخانه جمع آوری کنیم.

وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی سال ۱۴۰۱ و در تداوم همین مسئله، نویسندگان هر محله را دعوت کردیم و عکس آنها را در بیلبورد سه در چهار روی بنر آماده کردیم با این عنوان که نویسنده کتاب، همسایه شما است. این کار با هدف شناخته شدن نویسندگان در محله انجام شد که دقیقا معرفی این افراد می تواند به نسل کودک و نوجوان به کسب مقام های ادبی کمک کند تا امید و انگیزه داشته باشند.

مقدم اظهار کرد: چند محفل ادبی را تلاش کردیم با همکاران راه اندازی کنیم. قبل از سال نو بیستمین سالگرد هفت‌سین ادبی شهر تهران در این مجموعه برگزار شد. همچنین با کمک همکاران یک جشنواره شعر را طراحی کردیم که از همین ساختمان شروع خواهد شد. در حوزه هنری سازمان تبلیغات نیز هماهنگ کردیم تا این کار به صورت ماهانه عصری با شعر اتفاق بیافتد. ما آماده ایم تا تمام ظرفیت هایمان را در خدمت نوجوانان قرار دهیم.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار