اویس خادم لو*

یک شب خاطره‌انگیز به یاد کریم آل طاها

دقایق نزدیک به افطار است. سفره دل‌ها تا مدینه گسترده شده، به یاد سفره دار بزرگ، به یاد آقایی که کریم‌ و بخشندگی اش در میان اهل بیت شهره است. نیمه رمضان هر سال، بخشندگی به کمال می‌رسد، برای خدا کرم و بخشش اوج می‌گیرد و افطار کردن در کنار یکدیگر بیشتر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۰۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
یک شب خاطره‌انگیز به یاد کریم آل طاها

امسال به یمن ولادت کریم‌ آل طه، امام حسن مجتبی علیه السلام، پیمانی برای در کنار هم بودن و جشن برپا کردن بستیم. کار را هم پیشتازانه آغاز کردیم. پیشتاز شدیم تا در ارادت و عشق به امامان هم پیشی بگیریم و مدد از غیر اهل بیت نخواهیم.

برای ولادت و ضیافتش همه آمده بودند، از فرزند و مادر، از کوچک ترین تا بزرگ ترین و از دانش آموز تا مربی. میهمانانی نیز با حضور خود سبب قوت قلب بچه ها بودند. همانند معاون سازمان دانش آموزی استان مازندران و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه که از نزدیک نظاره گر جنب و جوش و تکاپوی پیشتازان بودند. اذان مغرب به صدا در می آید.روزه داران روزه خود را افطار می کنند. صحنه هایی زیبا از بندگی خدا مخابره می شود، جایی که تمام خبرنگاران دنیای باقی نیز برای ثبت آن تا همین حوالی پایین آمدند و خبرش را برای ملکوت می برند. میهمانی خدا چقدر زیباست. بوی باران می دهد.حس در آغوش خدا بودن. پس از پایان افطاری با یاری بچه ها، سفره ها جمع می شود و همه آماده نماز می شوند. نماز در میان فرشته ها با چادرهای سفید زیبایشان چه لذتی دارد. فرشته هایی که سادگی و صفای نمازشان جان را صیقل می دهد‌‌. حالا پس از برگزاری نماز جماعت مراسم جشن تولد نوه ارشد رسول خدا تا پاسی از شب ادامه دارد.

این جشن تولدی پر از برنامه های مختلف است. از روایت زندگی امام حسن مجتبی تا دکلمه خوانی و شعرخوانی درباره امام و ماه خدا. سرود زیبای عزیزم حسین نیز پخش می شود و بچه ها خیلی زیبا سرود را اجرا می کنند. نواختن نی و مولودی خوانی نیز از دیگر برنامه ها بود. حال بچه ها و لبخند بر لبانشان زیباست. شب گذشته فرصتی بود تا شعار همفکری، همدلی و همکاری جلوه ای زیبا یابد. همه با کمک هم و در کنار هم برنامه را پیش بردند. از دانش آموز و مربی تا اولیا. فرقی نمی کند. مهم آن بود که دیشب همه همدل بودند. همدل برای هدفی مشترک که پایان آن رضایت همه را در پی دارد. کاش یاد بگیریم همه جا به بچه ها اعتماد کنیم. دنیا با وجود آنان است که خیلی زیباست.

*مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان گلوگاه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار