امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

رفتارهای کریمانه امام حسن‌مجتبی( ع) موجب شد ایشان کریم اهل‌بیت خوانده شود

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه، رفتارهای کریمانه امام حسن‌مجتبی( ع) را یکی از دلایلی دانست که موجب شد ایشان کریم اهل‌بیت خوانده شود.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رفتارهای کریمانه امام حسن‌مجتبی( ع) موجب شد ایشان کریم اهل‌بیت خوانده شود

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام حسن‌مجتبی(ع) در گفت‌وگو با پانا گفت:«امام مجتبی علیه‌السلام همیشه نسبت به مردم بویژه محرومان و نیازمندان دستگیری می‌کرد و با برخورد کریمانه رفتار می‌کرد. »

وی افزود: «امام حسن‌مجتبی(ع) در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند.»

حیدری تصریح کرد:«روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند که آنچه موجود است به او بدهند و حضرت، قریب ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند. هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.»

امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در پایان با بیان اینکه چرا به امام حسن‌مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت می‌گفتند، گفت:،« رفتارهای کریمانه و دستگیری‌های فراوان امام مجتبی علیه‌السلام از مردم، موجب شد که صفت "کریم اهل بیت" به ایشان داده شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار