اوتیسم؛ قصه پردرد فرشتگان زمینی

مشهد(پانا) - آموزگار کودکان طیف اوتیسم گفت اوتیسم قصه پر درد فرشتگان زمینی برای کودکان مبتلا و والدین آنان است. اگر چه این اختلال درمان خاصی ندارد اما آموزش و حمایت می‌تواند آن را کمرنگ کرده و این وضعیت سخت را آسان تر کند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اوتیسم؛ قصه پردرد فرشتگان زمینی

مهسا نقدیشی، آموزگار کودکان طیف اوتیسم گفت:«افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در یادگیری مشکل داشته باشند. مهارت های آنها ممکن است نابرابر رشد کند. به عنوان مثال ، آنها می توانند در برقراری ارتباط مشکل داشته باشند ، اما به طور غیرمعمولی در هنر ، موسیقی ، ریاضی یا حافظه مهارت داشته باشند. به همین دلیل ، آنها ممکن است به ویژه در آزمون های تجزیه و تحلیل یا حل مسئله خوب عمل کنند.»

وی ادامه داد:« کلاس های تدریس ما با کودکان طیف اوتیسم در پایه اول از جلد یک حدود ۶ نفر هستند و در کلاس کتاب‌هایی تدریس می شود که توسط همکاران ویژه کودکان طیف اوتیسم طراحی شده است. مثل کتاب بخوانیم و بنویسیم و کتاب فارسی جلد یک. کتاب فارسی جلد دو هم توسط من و همکارم در حال تالیف است و کتاب ریاضی جلد یک ویژه کودکان طیف اوتیسم نیز طراحی شده است.»

وی ادامه داد: «کتاب های کلی که در پایه اول جلد یک برای دانش آموزان تدریس می‌شود چون ریاضی، فارسی خوانساری و نوشتاری و مهارت آموزی و علوم هستند ولی در پایه های دیگر عناوین آنها فرق می کند.»

وی در ادامه گفت:« کتاب بخوانیم و بنویسیم تماما داستان های مصور است و از تصویر استفاده شده است و حتی برای صورت سوال و متوجه شدن دانش آموزان عزیز از شکل استفاده شده است . همچنین کتابی که سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طراحی کرده، ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم به نام کتاب مهارت آموزی است و تنها کتابی است که ما می توانیم در اختیار خانواده آنها قرار دهیم.»

نقدیشی در پایان گفت:ا میدوارم تمام کتاب هایی که بچه های طیف اوتیسم قرار است بخوانند در سطح کشور کتاب های مخصوص خود این عزیزان باشد و از مسؤلین خواهش می کنم برای بحث آموزشی این دانش آموزان حتما تدبیری داشته باشند‌ و یک سری از توانبخشی های این خانوادها تحت پوشش بیمه هایی چون تامین اجتماعی و خدمات درمانی قرار بگیرند. مثل خدماتی چون بازی درمانی،هنر درمانی و آموزشی تا کمک بزرگی به خانواده آنها شود.»

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار