معاون پرورشی آموزشگاه ایران مهرآموزش و پرورش اسلامشهر:

روز طبیعت، بهانه‌ای برای حضور دردامان طبیعت و ثبت لحظات شیرین و ماندگاردر کنار خانواده است

اسلامشهر (پانا) - معاون پرورشی آموزشگاه ایران‌مهر آموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت روز طبیعت گفت سیزده‌بدر یا روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان بهانه‌ای برای حضور دردامان طبیعت و ثبت لحظات شیرین و ماندگار در کنار خانواده است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
روز طبیعت، بهانه‌ای برای حضور دردامان طبیعت و ثبت لحظات شیرین و ماندگاردر کنار خانواده است

روز طبیعت یا سیزده‌بدر، یکی از رسوم قدیمی ایرانیان است که در سال 1402 و تقارن این روز با ماه مبارک رمضان حال و هوایی دیگر به این روز بخشیده است و امیدواریم که در این روز شاهد دوستی با محیط زیست باشیم.

مرضیه غفاری، معاون پرورشی آموزشگاه ایران مهر آموزش و پرورش اسلامشهر، در گفت وگو با پانا ضمن گرامی‌داشت روز طبیعت اظهار کرد:«ضرورت دارد نگاه و رفتار همگان نسبت به روز سیزده‌بدر، محیط زیست و طبیعت تغییر کند،در اصل هیچ دلیل منطقی برای نحس بودن عدد سیزده در فرهنگ ایرانیان وجود ندارد. از گذشته تاکنون در تقویم‌های رسمی، دانشنامه‌ها و متون کهن اشاره‌ای به نحس بودن روز سیزدهم فروردین را مشاهده نمی‌کنیم، بلکه همه این روز را به عنوان روزی فرخنده و نیک یاد کردند.»

وی در ادامه افزود:«نیاکان ما از گذشته تا دوران حال سنت‌های خوبی از جمله، گره‌زدن سبزه و جشن و شادی برای از بین بردن غم و اندوه را در روز طبیعت داشتند. همچنین در تاریخ آمده است،همگان در گذشته برای احترام به زمین و طبیعت، سبزه‌های سفره هفت‌سین خود را همراه با یک آرزو در زمین می‌کاشتند که هیچ‌گونه صدمه‌ای برای طبیعت هم در بر نداشت.»

غفاری بیان کرد:«خانواده‌ها و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت می‌بایست از کودکی به عنوان بهترین دوران برای تغییر نگاه و رفتار فرزندان در رابطه با طبیعت برنامه داشته باشند و این مطلب را آموزش دهند که طبیعت در زندگی انسان‌ها از نقش بسزایی برخوردار می‌باشد و حفظ آن از اولویت‌های مهم است.»

معاون پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد:«پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز سیزده فروردین، روز طبیعت نام گرفت تا مردم، آخرین روز تعطیلات نوروزی خود را در طبیعت جشن بگیرند و از نعمت الهی بهره‌مند شوند. در نهایت سیزده‌بدر یا روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان بهانه‌ای برای حضور در دامان طبیعت و ثبت لحظات شیرین و ماندگار در کنار خانواده است.»

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زینب عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار