یک متخصص تغذیه:

روزه‌گرفتن ۸۵۰ گرم از چربی‌های اضافه را کم می‌کند

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه گفت هر انسانی به طور متوسط سالانه حدود ۲۰۰ گرم وزن اضافه می‌کند و بنابراین اضافه‌شدن ۲ کیلوگرم در هر ۱۰ سال طبیعی است؛ اما با روزه‌داری می‌توان ۸۵۰ گرم از چربی‌های انباشت شده مربوط به سال قبل را از بین برد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روزه‌گرفتن ۸۵۰ گرم از چربی‌های اضافه را کم می‌کند

عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و عضو هیات‌ علمی دانشگاه در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: تحقیقات بسیار زیاد و متعددی درباره اثرات ماه مبارک رمضان بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش وزن انجام شده و این موضوع به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان روزه‌داری تغییراتی در داخل بدن اتفاق می‌افتد افزود: در همه تحقیقات و یافته‌های جدید علمی، این موضوع ثابت شده که روزه‌داری راهکاری برای بهبود سلامت عمومی انسان است.

این متخصص تغذیه یادآور شد: ما در یک طرح تحقیقاتی که سال ۱۳۹۸ در دانشگاه مشهد انجام دادیم تعداد افرادی که روزه می‌گرفتند را از نظر قلب و عروقی مورد بررسی قرار دادیم و در این بررسی مشخص شد که سلامت قلب و عروق این افراد با روزه‌داری، بهبود پیدا کرده است.

نوروزی کاهش وزن را از دیگر اثرات روزه‌داری عنوان کرد و افزود: یک انسان درصورتی‌که پرخوری نکند و تحرک هم داشته باشد به طور متوسط سالانه حدود ۲۰۰ گرم وزن اضافه می‌کند و بنابراین اضافه‌شدن ۲ کیلوگرم در هر ۱۰ سال طبیعی است؛ اما با روزه‌داری می‌توان ۸۵۰ گرم از چربی‌های انباشت شده مربوط به سال قبل را از بین برد.

عضو هیات‌علمی دانشگاه به روزه‌داران توصیه کرد که حتماً برای وعده سحری بیدار شوند و از غذاخوردن در آخر شب و خوابیدن خودداری کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان بهتر است که یک وعده‌غذایی کامل مانند ناهار و شام و یک وعده‌غذایی سبک در حد یک صبحانه استفاده شود و یک فعالیت‌های بدنی مختصر در حد ۲۰ دقیقه در روز و ۱۴۰ دقیقه در هفته در برنامه زندگی قرار داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار