مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی حرکت بسوی عدالت آموزشی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی حرکت بسوی عدالت آموزشی است تا به صحیح‌ترین شکل ممکن امتحانات نهایی تصحیح شود.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی حرکت بسوی عدالت آموزشی است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه ستاد امتحانات این استان گفت: امتحانات علاوه بر اینکه میزان قبولی رشد تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی را نشان می دهد در سرنوشت دانش آموزان نیز موثر است و باید با نهایت دقت و استفاده از افراد متعهد و مجرب صورت گیرد.

وی افزود: شاداب سازی حوزه ها و محل برگزاری آزمون ها در راستای کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان و اولیاء مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به حساسیت موضوع سنجش برای تمامی پایه های تحصیلی، اظهارکرد: سنجش و پایش کیفیت آموزشی مربوط به یک حوزه خاص نیست بلکه کل معاونت ها و ادارات آموزش و پرورش باید در این امر مشارکت فعال داشته و با موضوع امتحانات مسئولانه برخورد کنند.

صفری در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه از تمامی ظرفیت های موجود برای اجرای هر چه بهتر امتحانات نهایی استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های جمعی، زمان برگزاری امتحانات نهایی و نحوه برگزاری آزمون ها به اطلاع اولیا و دانش آموزان رسانده شود.

وی با تاکید بر امنیت کامل حوزه های امتحانی، خاطر نشان ساخت: قبل از آزمون ، حوزه های امتحانی جهت شناسایی نواقص و رفع مشکلات احتمالی توسط کارشناسان سنجش و حراست طبق برنامه بازدید شود و حتی الامکان از بازدید های متعدد حین امتحان خودداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی امتحانات نهایی اشاره کرد و افزود: برگزاری دقیق آزمون در پایه های مختلف تحصیلی نیز مد نظر بوده و نباید از امتحانات داخلی غافل شد بلکه برنامه ریزی های ستاد امتحانات استان بایستی با توجه ویژه به حوزه های امتحانی بزرگسالان، مدارس غیر دولتی و همچنین امتحانات داخلی تدوین شود.

صفری با اشاره به نامه وزیر کشور به تمامی استانداران در خصوص همکاری دستگاه های اجرایی در برگزاری مطلوب امتحانات نهایی، تصریح کرد: در همین راستا لازم است هماهنگی های لازم با دستگاه های امنیتی و انتظامی و مراکز بهداشتی و ... انجام گیرد.

بهرام پوردنیا ،رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه عوامل اجرایی در برگزاری مطلوب امتحانات، به تشریح نحوه اجرای برگزاری امتحانات و آخرین تغییرات در این زمینه پرداخت.

وی در ادامه رعایت دقیق موارد آیین نامه ای و رعایت دستورالعملهای بهداشتی و هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری مطلوب آزمون را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار