معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

مدیریت زمان در ایام امتحان، بهترین عامل برای کاهش استرس است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل هر دانش‌آموزی در ایام امتحانات برنامه‌های مشخصی دارد و خانواده‌ها باید در این خصوص نظارت کافی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت زمان در ایام امتحان، بهترین عامل برای کاهش استرس است

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در برنامه تلویزیونی تزه گون، صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: خانواده ها باید فضایی آرام و بدون تنش را در ایام امتحانات برای دانش آموزان فراهم کنند.

وی با تاکید بر استراحت خوب در این ایام، بیان کرد: دانش آموزان باید ایام امتحانات 7 الی 8 ساعت استراحت کنند، تا روز امتحان با آرامش و تمرکز بهتر سر جلسه حاضر شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه دانش آموزان در این ایام باید وعده های غذایی خود را بیشتر و کمیت آن را کمتر کنند، گفت: صبحانه بعنوان بهترین وعده غذایی است و دانش آموزان در روز امتحان مواد قندی و مایعات را به همراه داشته باشند.

مشکی از والدین خواست تا فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکنند و از آنان بر اساس ظرفیت ها و ویژگی های خود انتظار داشته باشند.

وی با عنوان اینکه گاهی " بهترین موفقیت ها با محدودیت ها همراه است" اظهار کرد:والدین در نظر داشته باشند که در این ایام باید فضاهای رسانه ای همچون تلویزیون، شبکه های مجازی و ... را محدود و سعی کنند با برنامه در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان بیان کرد: مرور کردن دوباره خواندن نیست، بلکه یک نگاه کلی به سوالات سال های قبل و خلاصه کتاب ها است تا مطالب آموخته شده قبلی یادآوری شوند.

مشکی با تاکید بر اینکه دانش آموزان بویژه پایه دوازدهم باید بانک سوالات سال های قبل را در اختیار داشته باشند، بیان کرد: آشنا شدن با چگونگی طراحی سوالات و فراهم شدن زمینه های ذهنی برای مطالب اصلی کتاب ها از مواردی است که دانش آموزان می توانند با مرور سوالات سال های قبل بدست بیاورند.

وی توکل به خدا و امید به موفقیت را یک اصل برای دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: دانش آموزان باید به خود و آموخته های خود اعتماد داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات گفت: سعی کنیم از سوالات آسان شروع کنیم و سوالاتی که زمان زیاد برای جواب دادن نیاز دارند را در مرحله بعد پاسخگویی قرار دهیم.

مشکی همچنین خاطرنشان کرد: برای کاهش استرس در زمان پاسخگویی، مدیریت زمان در پاسخ به سوالات یک اصل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار