موج هشتم کرونا در نیشابور آغاز شد

نیشابور (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز موج هشتم کووید19در نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
موج هشتم کرونا در نیشابور آغاز شد

هادی حسین‌زاده با اشاره به افزایش شمار شهرهای قرمزدر کشور خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته و شاهد موج هشتم کووید19 در کشور و استان هستیم و آغاز موج هشتم، باعث افزایش موارد بستری و مراجعین سرپایی با علائم تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و مطب های خصوصی پزشکان نسبت به هفته قبل در شهرستان شده است.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور تصریح کرد: در شرایط فعلی، زیرسویه‌های ویروس کرونا به‌ نام‌های XBB و BQ1 در کشور ما در حال گردش هستند و برای جلوگیری از ابتلاء باید تزریق واکسن یادآور پس از گذشت 6 ماه از تزریق واکسن قبل، جدی گرفته شود.

حسین‌زاده تعداد مرگ‌ومیر کمتر نسبت به سویه‌های قبلی (مانند دلتا)، قدرت آلودگی بالاتر، میزان سرایت‌پذیری بسیار بالا و توان بیشتری نسبت به ایجاد موج را از مشخصات سویه جدید ویروس کووید19برشمرد و افزود: اکنون متاسفانه افزایش ۱۴ درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا را در کشور و استان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، در تاریخ نهم فرودین ماه 1402، تعداد 36 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان های نیشابور بستری هستند که حال 6 نفر از آنان وخیم گزارش شده است و در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان در حال درمان هستند.

حسین‌زاده تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای مردم را به عنوان یکی از عوامل مهم در انتقال ویروس کووید19 و افزایش شیوع بیماری در کشور برشمرد و یادآور شد: علائم شایع سویه جدید گرفتگی صدا، گلودرد، عطسه و سرفه خشک است.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد در صورتی که بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق واکسیناسیون کرونای آنها گذشته است، برای تزریق واکسن کرونا به مراکزخدمات جامع سلامت مراجعه کنند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن مرتب دست‌ها را هرگز فراموش نکنند و حتی الامکان از انجام مسافرت های غیر ضرور بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار