شب‌های رمضانی نوروز با سریال‌های تلویزیونی

تهران (پانا) - شبکه های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز، سریال‌های متنوعی را برای مخاطبان خود در حال پخش دارند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شب‌های رمضانی نوروز با سریال‌های تلویزیونی

همزمان با تقارن نوروز و رمضان ۱۴۰۲، پنج سریال ایرانی و شش سریال خارجی در گونه‌های متنوع طنز، تاریخی، درام، جاسوسی و ... در جدول پخش شبکه های معاونت سیما قرار گرفته است.

علاوه بر این شبکه‌ آی فیلم فارسی نیز سریال‌های قدیمی را بازپخش می‌کنند.

«نون.خ۴» هر شب ساعت ۲۲

شبکه یک شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ ، نون.خ۴ پخش می‌کند و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها طبق معمول آنتن را در اختیار سریال «گیلدخت» می‌گذارد.

در فصل چهارم از سریال نون.خ برخی بازیگران فصل‌های قبل حضور دارند از جمله خود سعید آقاخانی و حمیدرضا آذرنگ که در فصل دوم در سریال حضور داشت دوباره به این مجموعه بازگشته است.

از دیگر بازیگران فصل چهارم که پیش تر در این سریال حضور داشتند می‌توان به هومن حاجی عبداللهی اشاره کرد. همچنین ورود بیژن بنفشه خواه به مجموعه یکی از اتفاقات جدید است.

شبکه دو بازپخش مجموعه آقای قاضی را به عنوان سریال شبانه‌اش در ایام نوروز در نظر گرفته است؛ اثری که بیشتر قالب نمایشی یا میان‌برنامه دارد و به عنوان مجموعه تلویزیونی شناخته نمی‌شود.

شبکه دو در شب‌های قدر هم آنتنش را در اختیار سریال بچه زرنگ۲ می‌گذارد؛ که این پروژه هم بیشتر یک سریال مستند داستانی است تا یک اثر نمایشی.

بلافاصله پس از افطار

شبکه سه بلافاصله بعد از افطار، در ساعت ۱۹ سریال آتش و باد به کارگردانی مجتبی راعی را روی آنتن می‌فرستد و ساعت ۲۳:۴۵ هم یکبار دیگر آن را بازپخش می‌کند.

در حالی که پیش از این، سریال هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رفت، با آغاز رمضان جایگاه آن در جدول پخش به پس از افطار ساعت ۱۹ موکول شده است.

سریال آتش و باد محصول مرکزسیما فیلم و با تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که از جمعه ۲۶ اسفندماه ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

بازپخش این مجموعه ساعت ۲۳:۴۵ و ۱۰:۴۵ دقیقه است.

مجموعه آتش و باد به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و بازیگرانی از جمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه و زنده یاد کریم اکبری مبارکه در این سریال تاریخی نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال پیش تر با نام جشن سربرون معرفی شده بود.

داستان یک امپراطوری رسانه ای بزرگ

شبکه چهار سیما سریال جانشینی را در ۲۰ قسمت برای علاقه مندان در شب های نوروزی پخش می‌کند. لوگان روی بزرگ خاندان روی و صاحب یک امپراطوری رسانه ای بزرگ در آمریکا به دلیل بیماری برای مدتی از کار کناره گیری می کند و پسر بزرگش برای مدتی جانشین او می شود.

این سریال هر شب ساعت ۲۴ به روی آنتن خواهد رفت و در ساعت های ۱۱ و ۱۶:۳۰ همان روز تکرار خواهد شد.

سریال دیگر شبکه چهار سیما راه آهن زیرزمینی است که از ۲۰ فروردین ساعت ۲۴ پخش می‌شود. قصه سریال راه آهن زیرزمینی درباره تلاش و کوشش عده‌ای از بردگان سیاه پوست ایالت‌های جنوبی آمریکاست که در زمان برده داری تلاش می کنند برای رهایی از استبداد سفیدپوستان از طریق ایجاد راه آهن زیرزمینی به آزادی برسند.

شبکه پنج سیما یک سریال با موضوع امنیتی با نام ضد حمله را برای علاقه مندان سریال های خارجی پخش می کند. کارگردان این مجموعه احمد علا الدیب است و هند صبری، احمد عز، صلاح عبدالله و مایان السید بازیگرانی هستند که در این مجموعه تلویزیون به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال درباره سیف العربی مامور مخفی اطلاعات مصر است که ماموریت دارد در عراق در مورد نفوذی های صهیونیست و اهداف پیش روی آن ها در منطقه اطلاعات جمع آوری کند. ضد حمله ساعت ۲۰ از شبکه پنج پخش و تکرار آن ساعت ۲۴ خواهد بود.

شبکه افق سریال غربت فلسطین محصول سوریه در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی حاتم علی در جدول پخش برنامه‌های نوروزی خود قرار داده است.

«فضانوردان» سوار بر «آخرین اتوبوس»

شبکه امید دو مجموعه نمایشی را با عناوین فضانوردان و آخرین اتوبوس را برای پخش نوروزی آماده کرده است. فضانوردان در ۱۰ قسمت از اول تا دهم فروردین ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود.

پس از آن سریال آخرین اتوبوس در همین ساعت روانه آنتن می شود. بازپخش این سریال ها ساعت ۹ و ۱۵ روز بعد خواهد بود.

سریال‌های شبکه آی فیلم

سریال‌های مَثَل آباد، شکرانه، متهم گریخت، ملکوت، پیامک از دیار باقی، روز حسرت و یادداشت‌های کودکی سریال‌های ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان برای پخش از آی‌‎فیلم فارسی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار