امام جمعه رودهن:

برای تحقق شعارسال، همگان به سهم خویش باید نقش خود را ایفا کنند

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، سخنان حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی را نقشه راه کشور و مسیر روشن موفقیت و پیشرفت دانست، که برای تحقق آن همگان به سهم خویش باید ایفای نقش کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برای تحقق شعارسال، همگان به سهم خویش باید نقش خود را ایفا کنند

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: عمل خالصانه، میوه درخت ایمان است. ایمانی که اینگونه ثمره نداشته باشد، ایمان سستی خواهد بود.مساله اطمینان به وعده‌های خداوند، از آثار ایمان و عمل صالح است.ایمان، خصلت های خوب را در درون جان انسان به وجود می‌آورد، بین تسلیم و خضوع در برابر خداوند تعالی، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

وی افزود: هرکسی در زندگی، بیشتر از دستورات خداوند تبعیت کند، ایمان قوی تری دارد، مومنان کسانی هستند که تسلیم فرامین خدا هستند و به تحقق وعده های خدا ایمان دارند، بهار طبیعت و بهار قرآن و معنویت دو بهار از راه رسیده است که ما را در برگرفته است، در تحول طبیعت، دو پند و اندرز برای ما اول توجه نمودن به معاد و حسابرسی روز قیامت و تحول زمین سخت و طراوت و سرسبزی آن بعد از مردگی و تیره و تار شدن آن‌نهفته است.

حسینی اذعان کرد: ماه مبارک رمضان بهار مغفرت و بهار دلدادگی به حق تعالی است.در این دو بهار، همه‌ی ما درخواست مشترکی از خدا داریم در دعای تحویل سال می‌گوییم «حول حالنا الی احسن الحال» و در تعقیبات روزانه ماه مبارک رمضان، اینطور میخوانیم که خدایا حال بد ما را به بهتربن وضع تغییر ده.آنچه که حال انسان را بد می‌کند و زمینه ساز ویژگی های منفی در وجودش است، گناه و سرپیچی از دستورات خدا و بی توجهی به انجام وظایفی است که نسبت به خلق خدا داریم.

امام‌جمعه رودهن اظهار کرد: آنچه که خُلق انسان را درست می‌کند، باور و اعتقاد قلبیِ درست و شکل دادن فضایل اخلاقی در وجودمان و توجه به حقوق مان نسبت به بندگان خدا و انجام تکالیف‌مان است، ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای ایجاد این حال خوب و تحول اخلاقی است. مقدمه این حال خوب را باید با انس بیشتر با قرآن فراهم کنیم، رهبر عزیز انقلاب، سال جدید را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.این شعار، یک جنبه سلبی «مهار تورم» و یک جنبه ایجابی «اقدامات موثر جهت تحقق رشد تولید» دارد. این دو جز، مقدمه یکدیگر هستند.

در ادامه مطرح کرد: سخنان حکیمانه و مدبرانه‌ اول فروردین مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی نقشه راه کشور و مسیر روشن موفقیت و پیشرفت است.نکات ارزنده‌ای پیرامون تحول در کشور و اینکه چه عواملی باعث تحول و برون رفت از مشکلات می‌شود را مطرح فرمودند. بخشی از فرمایشات ایشان نیز بیان نقاط ضعف کشور بود، یکی از آنها، بحث مشکلات اقتصادی و تورمی که دامن گیر کشور و مردم عزیز ما است. در حال حاضر، مدیریت نقدینگی از عوامل پیشگیری از تورم به حساب می آید.کاهش وابستگی کشور به بودجه نفت، کنترل ترازنامه ها و ... از عوامل کنترل تورم است.

در پایان حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: شرایط کشور حکم می‌کند که دولت سیزدهم در حل این موضوعات اهتمام ویژه داشته باشد.رشد تولید در کشور ما به عوامل مختلفی همچون حمایت از سرمایه گذاری، معافیت‌های منضبط مالیاتی و پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق بستگی دارد.برای تحقق شعار سال همگان و هرکس به سهم خویش باید ایفای نقش کنند. مسئولان کشوری و استانی و منطقه ای، بویژه مسئولانی که مسئولیت اقتصادی دارند و مردم عزیز ما نیز با مطالبه گری ایفای نقش کنند.رسانه‌ها، بویژه رسانه ملی، نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند. گلایه مردم عزیز ما از رسانه ملی این است که قیمت برخی کالاها که در تلویزیون اعلام می‌شود، با قیمتی که مردم خرید می‌کنند خیلی تفاوت دارد همچنین خوب است که تلویزیون سری هم به مناطق دیگری، همچون رودهن بزند و تفاوت قیمت ها را متوجه بشوند. به طور مثال قیمت گوشت در منطقه ما، ۴۰ تا ۵۰ درصد تفاوت قیمت با آنچه در تلویزیون گفته می‌شود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار