زلزله خوی در آذربایجان غربی خسارت جانی نداشت

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره میزان خسارت زلزله صبح امروز شهرستان خوی در آذربایجان غربی گفت خوشبختانه این حادثه تاکنون هیچ تلفات جانی نداشته و تنها ۶ نفر بر اثر ریزش آوار مسدوم شدند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
زلزله خوی در آذربایجان غربی خسارت جانی نداشت

پیرحسین کولیوند، صبح جمعه در گفت‌وگویی وضعیت مسدومان زلزله صبح امروز را مساعد توصیف و تشریح کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در میان شهرستان خوی و سلماس بود، نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر از دقایق ابتدایی وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه 7 روستا از شهرستان خوی و چهار روستا از شهرستان سلماس مورد ارزیابی قرار گرفتند که بیشترین خسارت مربوط به روستاهای شهرستان سلماس بود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در روستاهای شهرستان سلماس تنها یک خانه تخریب داشتیم، اما تعداد تخریب و ترک خوردگی دیوارها محسوس تر بوده است.

کولیوند همچنین به آسیب های جانی زلزله امروز اشاره کرد وگفت: خوشبختانه هیچ فوتی ناشی از زلزله نداشتیم ، اما افرادی که به علت اضطراب از منازل خارج شدند مسدوم و به بیمارستان منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه ۶ نفر نیز به دلیل ریزش آوار مسدوم شدند که خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار دارند، گفت: شرایط پایدار است و خسارت محسوس نیست اما ترک خوردگی ساختمان ها ملموس است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین اظهار داشت: فقط ساختمان پشت فرمانداری سلماس که ساختاری شیروانی بود تخریب شده اما خسارت جانی نداشته است.

کولیوند با بیان اینکه عملیات ارزیابی همچنان در روستاهای دیگر ادامه دارد اضافه کرد: فقط در روستای ماهفکندی یک خانه تخریب داشتیم و بیشتر روستاهای خسارت دیده مربوط به شهرستان سلماس بوده و اثرگذاری زلزله در شهرستان خوی بسیار نامحسوس بود.

به گفته او، البته در حال حاضر میزان ارزیابی خسارت زود است و تیم های بنیاد مسکن در حال بررسی است و متعاقباً میزان خسارت مالی را گزارش خواهند کرد.

کولیوند همچنین به اسکان موقت ساکنان روستا اشاره کرد و گفت: طبیعتاً کسانی که خانه های آنان دچار ترک خوردگی شده نیازمند اسکان اضطراری هستند که این اقدام توسط نیروهای هلال احمر در حال انجام است.

صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار