رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور:
تا پایان تعطیلات نوروز به شکایات مسافران پاسخ داده میشود
تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت تا پایان تعطیلات نوروز باید به همه شکایات ثبتشده در سامانه ملی سفر پاسخ داده شود مگر مواردی که نیاز به ورود دستگاه قضایی و حکم دادگاه دارد.
علیاصغر شالبافیان عصر پنجشنبه (۳ فروردینماه ۱۴۰۲) در حاشیه بازدید از سامانه ۰۹۶۲۹ (سامانه ملی سفر) گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ از سال گذشته کار خود را آغاز کرده و فعالیتش در طول سال دائمی و به شکل شبانهروزی است. این سامانه کمک خوبی به ما در زمینه بررسی نظرات مسافران کرده و برای گردشگران نوروزی که اطلاعات سفر خود را دریافت و بهروز کنند، مؤثر بوده است.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان دوم فروردینماه ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود ۷۰ درصد این تماسها به لحاظ دریافت اطلاعات از وضعیت راهها، آبوهوا و پرسش درباره اماکن اقامتی بوده که ۲۱۵ مورد آن مرتبط با شکایات یا تخلفات احتمالی است که مسافران از آن ابراز نگرانی میکردند، این موضوع در دست بررسی است و بخش بیشتری از آنها پاسخ داده شده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: برنامهریزی کردیم که الزاما تا پایان تعطیلات نوروز باید به تمامی این شکایات پاسخ داده شود به جز مواردی که نیاز به ورود دستگاه قضایی و حکم دادگاه دارد.
شالبافیان بیان کرد: حجم تماسهایی که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون داشتیم، نسبت به سال گذشته رشد صددرصدی داشته است که این موضوع نشاندهنده استقبال خوب مسافران از این سامانه است.
وی ادامه داد: امروز به استانهایی که مشکلات مردم را بررسی نکردند، تذکر دادیم تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود نباید هیچ شکایتی بدون پاسخ بماند.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن تشکر از زحمات شبانهروزی کارکنان کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و سامانه ۰۹۶۲۹ گفت: قطعا سعه صدر آنها در پاسخگویی درست و کامل، نقش مهمی در رضایتمندی مسافران دارد و استقبال مسافران از تماس با این سامانه و تبدیل به مرجع شدن آن مستلزم این سعه صدر و اطلاعات جامع و کاملی است که ارائه شده است.
شالبافیان تصریح کرد: یکی از بخشهایی که به این سامانه اضافه شده، اطلاعرسانی درباره اطلاعیههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور بوده که به مسافران نوروزی، شهرهای مکمل و جایگزین و مقصدهایی که آنها میتوانند بین راه اسکان اضطراری پیدا کنند، معرفی شدند.
ستاد هماهنگی خدمات سفر
بنا بر این گزارش؛ پس از تجربه موفق خدماترسانی نوروز ١۴٠١، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت ٢۵ دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به ریاست علیاصغر شالبافبان معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است .
فعالیت این ستاد که از ٢۶ اسفند ١۴٠١ آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا ١٨ فروردین ١۴٠٢ و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.
مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محلهای اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جادهها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریتهای این ستاد است که شعب آن در همه استانها و شهرستانهای کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانهروزی فعالیت میکنند.
نوروز ۱۴۰۱ با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان سونامی سفر تعبیر شد، که با توجه به گزارشهای چند روز گذشته پیشبینی میشود نوروز امسال هم با حجم فزاینده سفرهای داخلی روبهرو شویم.
ارسال دیدگاه