یک فعال فرهنگی عنوان کرد:

عید نوروز بیانگر وجود فرهنگی غنی و باستانی در ایران است

تهران(پانا) - یک فعال فرهنگی با بیان اینکه نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است، عید نوروز را بیانگر وجود فرهنگ غنی و باستانی در ایران دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عید نوروز بیانگر وجود فرهنگی غنی و باستانی در ایران است

هانیه آقایی فعال فرهنگی به مناسبت فرارسیدن نوروز١۴٠٢ در گفت و گو با پانا عنوان کرد: عید نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است و در مناطق مختلف ایران و کشورهای فارسی زبان آغاز فصل بهار را جشن می‌گیرند. عید نوروز بیانگر وجود فرهنگی غنی و باستانی در ایران است که تداوم و گسترش این آیین اهمیت به سزایی دارد.

آقایی درباره اهمیت جشن نوروز اضافه کرد: جشن نوروز نباید منحصر به ایران و ایرانی باشد و باید تمام کشورها از وجود چنین آیین زیبایی مطلع شوند اما متاسفانه برخی افراد با توجه به داشتن چنین آیین و فرهنگ قدمت‌داری به فرهنگ‌های غربی روی می‌آورند. من معتقد هستم ما به عنوان یک نوجوان ایرانی موظف هستیم این فرهنگ و آیین اصیل را به جهان معرفی کنیم و در گسترش آن سهیم باشیم.

این فعال فرهنگی اذعان کرد: عید نوروز برای هر یک از ما نماد امید و شروعی دوباره است. بهار که می‌آید خاطرات کهنه را کنار می‌گذاریم و قلم در دست می‌گیریم تا خاطراتی تازه، در دفتر روزگارمان بنویسیم. عید نوروز بهانه‌ای است برای لحظاتی بیشتر باهم بودن و پاس داشتن این آیین وظیفه‌ی هر ایرانی است.

وی بیان کرد: ایرانیان باستان عقیده داشتند، با آمدن نوروز فروهرها یا ارواح درگذشتگان به دنیا باز می‌گردند و اگر خانه را تمیز و بستگان را شاد ببینند خوشحال شده و برای بازماندگان خود دعا می‌کنند وی چراغانی نوروز را از دیگر رسومات زیبای نوروز برشمرد.

هانیه آقایی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز خاطرنشان کرد: ما نوجوانان و فعالان فرهنگی نیز همواره در تلاش هستیم تا با برگزاری جشنواره‌ها، پویش‌ها و سایر فعالیت‌های رسانه‌ای در گسترش فرهنگ غنی در ایران زیبا سهیم باشیم.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار