مشاورآموزش و پرورش اسلامشهر:

شادی، احساسی مثبت و رضایت‌بخش از زندگی است

اسلامشهر(پانا)-مشاور دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهربه مناسبت روز جهانی شادی، شادی را احساسی مثبت و رضایت‌بخش از زندگی دانست، که فرد در افکار و تصورات ذهنی خود احساس رضایت دارد و بر احساسات کلی و موقعیت و شرایط تمرکز دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شادی، احساسی مثبت و رضایت‌بخش از زندگی است

سازمان ملل متحد،بیستم مارس را به عنوان «روز جهانی شادی» نامگذاری کرده است؛ روز جهانی شادی، یک روز برای خوشحال بودن و خوشحالی کردن است.

مرضیه رحیمی اصل، مشاور دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر با تبریک ایام نوروز و روز جهانی شادی، در گفتگو با پانا اظهارکرد:« شاد بودن از دلایل اصلی روش زندگی درست و سالم است و معتقد هستم، شادی، خوشحالی یا خرسندی حالتی روانی است که فرد احساس لذت، خوشبختی یا شاد بودن و عشق را تجربه می‌کند.»

وی در رابطه با ماهیت شادی افزود:« البته شادی به معنای خرسندی و سرخوشی مدام نیست، بلکه احساس کلی می‌باشد که در آن احساسات مثبت بیشتر است. »

مشاور آموزش و پرورش اسلامشهر با بیان اینکه شادی احساسی است که در مواقع و شرایطی که باب میل انسان است، ایجاد می‌شود، گفت:« شادی احساسی مثبت و رضایت‌بخش از زندگی است که فرد در افکار و تصورات ذهنی خود احساس رضایت دارد و بر احساسات کلی و موقعیت و شرایط تمرکز دارد.»

رحیمی اصل تصریح کرد:«شادی، باعث درمان استرس، تقویت کننده و محافظ سیستم‌بدنی است و همچنین امید به زندگی را افزایش خواهد داد. »

وی ادامه داد:« خوش بینی،خویشتن‌داری، درک درست از زندگی و استفاده از امور شادی آفرین یا کارهایی که باعث احساس شادی سالم می‌شود مانند، ورزش در زندگی ما ازنقش بسزایی برخوردار است و برای تجربه یک زندگی سالم می‎بایست روحیه و انگیزه مثبت داشته باشیم که باعث تجربه موفقیت‌های گوناگون در زندگی خواهدشد.»

مشاور آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:«مهم این است که ما در زندگی و در گذرزمان در همه حال شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم و این امر باعث خواهدشد که احساس درونی ما شادی باشد، و در مواجه با مشکلات متعدد زندگی واکنش درست را نشان دهیم. احساس شادی منبع درونی دارد و یه هیچ چیزی وابسته نیست وتحت هیچ شرایطی از بین نخواهدرفت.»

خبرنگاردانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار