دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر:

مدیریت مصرف آب، کمک به زندگی آینده همگان است

اسلامشهر(پانا) - دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر به‌مناسبت روز جهانی آب گفت در بسیاری ار نقاط کشور ایران آب و هوای خشک و نیمه خشک را داریم و از سوی دیگر افزایش جمعیت و کمبود بارش‌ها را شاهدهستیم و با توجه به این موضوعات، مدیریت مصرف آب در کشور جهت کمک به زندگی آیندگان از نقش به‌سزایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت مصرف آب، کمک به زندگی آینده همگان است

بیست و دوم مارس از سوی سازمان ملل متحد، روز جهانی آب نامیده شده است. این روز تنها به ما یادآوری خواهد کرد که می‌بایست در مصرف آب، این نعمت بزرگ الهی و سرمایه‌ای برای آیندگان صرفه‌جویی کنیم و مدیریت بحران آب را داشته باشیم.

نگین سلطانی، دبیر آموزشگاه فرزانگان(2) آموزش و پرورش اسلامشهر با گرامی‌داشت روز جهانی آب در گفنگو با پانا اظهار کرد: «‌آب در زندگی امروز و آینده همه مردم ار اهمیت خاصی برخوردار است و مایه اصلی برای ادامه زندگی بشر می‌باشد.»

وی در رابطه با بحران‌های امروزه با توجه به مصرف زیاد آب بیان کرد: «‌ایران در کمربند پر فشار حاره‌ای قرار دارد و در مجموع در بسیاری ار نقاط کشور آب و هوای خشک و نیمه خشک را داریم و از سوی دیگر افزایش جمعیت و کمبود بارش‌ها را شاهد هستیم و با توجه به این موضوعات، نیازمند مدیریت مصرف آب در کشور هستیم.»

سلطانی تصریح کرد: «‌مردم ما هنوز به مدیریت بحران آب در کشور توجه لازم را ندارند. درآیات قرآن‌کریم و تعالیم دین مبین اسلام آب بسار مطرح شده است و آب ریشه در پیدایش صحنه هستی، زندگی و تداوم حیات دارد و به انسان‌ها سفارش شده است که شکرگزار نعمت بزرگ الهی یعنی آب باشید.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد: «از دیگر راه‌های مدیریت بحران استاندارد کردن مبحث آبیاری در کشاورزی است که در این راستا می‌توان از اصلاح‌سازی تأسیسات آبرسانی استفاده کرد.»

دانش‌آموزخبرنگار: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار