ارائه خدمات مشاوره تلفنی به دانش‌آموزان سراسر کشور در ایام تعطیلات سال جدید

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره آموزش و پرورش گفت خط ملی ۱۵۷۰ در تمامی نقاط کشور از فردا یکم فروردین‌ماه تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ بامداد فعال است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات مشاوره تلفنی به دانش‌آموزان سراسر کشور در ایام تعطیلات سال جدید

طاهره فضائلی، معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره آموزش و پرورش در این باره عنوان کرد: محافظت همه‌جانبه از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی علاوه بر ارائه آموزش‌های ارتقایی و خودمراقبتی به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به‌موقع و موثر نیز نیازمند است.

وی ادامه داد: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان موضوعی در زمینه‌های راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و همچنین اتخاذ رویکردی همدلانه و نوآورانه در ارائه خدمات می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش نرخ خطرپذیری کودکان و نوجوانان ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره افزود: در تعطیلات سال جدید، کارشناسان پاسخگوی خط ملی ۱۵۷۰ در تمامی استان‌های کشور آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره تلفنی به دانش‌آموزان، والدین و جامعه فرهنگیان هستند. خط ملی ۱۵۷۰ در تمامی نقاط کشور از فردا یکم فروردین‌ماه تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ بامداد فعال است و دانش‌آموزان و اعضای خانواده آنان و همچنین فرهنگیان محترم می‌توانند با شماره‌گیری ۱۵۷۰ از تلفن ثابت یا همراه بدون پیش‌شماره از خدمات ارائه‌شده توسط متخصصان پاسخگو، بهره‌مند شوند.

فضائلی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مراکز مشاوره در ۴ روز ابتدای سال جدید و همچنین اهمیت مدیریت فوریت‌های روانی - اجتماعی، طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در حوزه مشاوره وزارت آموزش و پرورش و با کمک شرکت پشتیبان خط ملی ۱۵۷۰ نسبت به دایورت خط ۱۵۷۰ در هر استان بر روی شماره تلفن همراه کارشناسان پاسخگو اقدام شد و در هر استان حداقل ۵ نفر مشغول پاسخگویی به تماس‌های ورودی خواهند بود.

معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره ابراز امیدواری کرد با تلاش متخصصان و همکاران این حوزه و آمادگی مراکز مشاوره سراسر کشور جهت مداخله به‌موقع و مؤثر در هنگام بروز فوریت‌های روانی - اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانشناختی، قدم‌های موثری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار