رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:
توسعه رشتههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با اولویت کاردانش
نظام آموزشی خاصی برای دانشآموزان اوتیسم برنامهریزی میشود
تهران (پانا) -رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از توسعه رشتههای تحصیلی دوره متوسطه دوم با اولویت رشتههای مربوط به کاردانش خاص دانشآموزان با نیازهای ویژه برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
![توسعه رشتههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با اولویت کاردانش](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTRiNzZmEAOx/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHG4y6Cgdqhs8sAIKXaKdntA,,/MTRiNzZmEAOx.jpg)
حمید طریفیحسینی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «اولویت ما برای سال تحصیلی آینده، توسعه رشتههای تحصیلی در دوره متوسطه دوم رشتههای مربوط به کاردانش خاص دانشآموزان با نیازهای ویژه است.»
وی خاطرنشان کرد: «طراحی برنامهها و رشتههای جدید، توزیع متوازن آن در سطح استانها و توسعه پیشدبستانیها ابرای سال تحصیلی آتی مد نظر است.»
طریفیحسینی با بیان اینکه توسعه پیشدبستانیها با رویکرد مداخله بههنگام است، افزود: «آنجایی که میگوییم نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله بههنگام؛ بخشی از مداخله بههنگام این است که نظام پیشدبستانی را توسعه دهیم و کسانی که مشمول آموزش در دوره پیشدبستانی میشوند، شناسایی شوند تا پوشش تحصیلی دوره پیشدبستانی افزایش پیدا کند، محتوای آموزشی مناسب آنها تولید شود و بتوانیم مداخلاتمان را در آن دوره اساسی که دوره طلایی رشد بچهها است، انجام دهیم.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: «برنامهریزی میکنیم که یک نظام آموزشی خاصی برای دانشآموزان گروه اوتیسم داشته باشیم.»
وی اظهار کرد: «برنامه درسی بچههای اوتیسم در حال حاضر با گروه کمتوان ذهنی است اما میخواهیم برنامه درسی و آموزشی خاص بچههای اوتیسم، تفاوتی با گروه کمتوان ذهنی داشته باشد.»
طریفیحسینی خاطرنشان کرد: «این امر در اولویت برنامههای امسال قرار گرفته که بایدکتاب درسی و محتوی آموزشی برای آن طراحی شود که در حال انجام است.»
ارسال دیدگاه