رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:
توسعه رشتههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با اولویت کاردانش
نظام آموزشی خاصی برای دانشآموزان اوتیسم برنامهریزی میشود
تهران (پانا) -رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از توسعه رشتههای تحصیلی دوره متوسطه دوم با اولویت رشتههای مربوط به کاردانش خاص دانشآموزان با نیازهای ویژه برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
حمید طریفیحسینی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «اولویت ما برای سال تحصیلی آینده، توسعه رشتههای تحصیلی در دوره متوسطه دوم رشتههای مربوط به کاردانش خاص دانشآموزان با نیازهای ویژه است.»
وی خاطرنشان کرد: «طراحی برنامهها و رشتههای جدید، توزیع متوازن آن در سطح استانها و توسعه پیشدبستانیها ابرای سال تحصیلی آتی مد نظر است.»
طریفیحسینی با بیان اینکه توسعه پیشدبستانیها با رویکرد مداخله بههنگام است، افزود: «آنجایی که میگوییم نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله بههنگام؛ بخشی از مداخله بههنگام این است که نظام پیشدبستانی را توسعه دهیم و کسانی که مشمول آموزش در دوره پیشدبستانی میشوند، شناسایی شوند تا پوشش تحصیلی دوره پیشدبستانی افزایش پیدا کند، محتوای آموزشی مناسب آنها تولید شود و بتوانیم مداخلاتمان را در آن دوره اساسی که دوره طلایی رشد بچهها است، انجام دهیم.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: «برنامهریزی میکنیم که یک نظام آموزشی خاصی برای دانشآموزان گروه اوتیسم داشته باشیم.»
وی اظهار کرد: «برنامه درسی بچههای اوتیسم در حال حاضر با گروه کمتوان ذهنی است اما میخواهیم برنامه درسی و آموزشی خاص بچههای اوتیسم، تفاوتی با گروه کمتوان ذهنی داشته باشد.»
طریفیحسینی خاطرنشان کرد: «این امر در اولویت برنامههای امسال قرار گرفته که بایدکتاب درسی و محتوی آموزشی برای آن طراحی شود که در حال انجام است.»
ارسال دیدگاه