در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

گشت مشترک شهرداری و محیط‌زیست برای مقابله با فعالیت صنایع آلاینده در پایتخت

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از گشت مشترک شهرداری و اداره کل محیط زیست برای مقابله با فعالیت صنایع آلاینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
گشت مشترک شهرداری و محیط‌زیست برای مقابله با فعالیت صنایع آلاینده در پایتخت

حلیاسادات حسینی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایجاد برخی صنایع و مشاغل آلاینده در جنوب غرب پایتخت گفت:‌ «درخصوص آلاینده‌های اصناف و شناسایی منابع آلاینده بزرگ در شهر تهران براساس شرح وظایفی که داریم، منابع آلاینده بزرگ را شناسایی می‌کنیم اما شهرداری درخصوص منابع آلاینده بزرگ امکان اجرا ندارد و ضابط نیست.»

وی ادامه داد: «برای حل این مشکل، گشت‌های مشترک پایش را با همکاری اداره محیط زیست شهر تهران ایجاد کردیم زیرا درخصوص آلاینده‌های اصناف براساس بند 20 ماده 55 می‌توانیم اقدام کنیم اما درخصوص صنایع و تولیدکننده آلاینده‌های بزرگ این امکان وجود ندارد که با ایجاد گشت پایش مشترک از ضابط اجرایی بودن آنها استفاده می‌کنیم، امکانات را ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم، آنها هم در این راستا به ما کمک کرده و اخطارهای قضایی از سوی اداره محیط زیست به اصناف و صنایع آلاینده داده می‌شود. در جنوب غرب تهران صنایع زیادی وجود دارد که مشکلات محیط زیستی دارند و سلسه اقداماتی در دست انجام داریم.»

مدتی پیش شهردار منطقه 18 نسبت به احداث بازار سنگ اسلامشهر درحریم این منطقه ابراز نگرانی کرده بود. او با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه ۱۸ در این مدت سعی کرده که جلوی فعالیت بازار سنگ اسلامشهر را بگیرد، گفت: اما در دو ماه اخیر مجددا ساخت این بازار سنگ آغاز شده است. این بازار سنگ در حریم شهر تهران واقع شده است و در مجاورت بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر واقع شده، ما جلوی ساخت و ساز این بازار سنگ را که در حریم شهر تهران است گرفتیم و حتی با دادستانی اسلامشهر نیز جلسه گذاشتیم اما با توجه به مجوزاتی که از شهرداری اسلامشهر گرفتند دادستانی ورود جدی نکرده است. این اراضی ۱۷ هکتاری که قرار است بازار سنگ در آن ساخته شود تنها تنفس‌گاه و کریدور وزش باد در جنوب تهران است، با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوایی که این روزها با آن مواجه هستیم مطمئن باشید که در آینده نزدیک در صورت ساخت و فعالیت این بازار سنگ شاهد کوران مشکلات به سمت شهر تهران خواهیم بود. چرا که ۱۷ هکتار سنگ‌بری جلوی بادهای تهران را می‌گیرند و این در حالیست که بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر نیز بر اثر فعالیت سنگ بری‌ها از بین خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار