مرتضوی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

منابع خوبی برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است

در سال ۱۴۰۱ وعده‌های رئیس‌جمهور محقق شد/ تاکید مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی مختص یک سال نیست بلکه همواره باید در دستور کار دولت‌مردان قرار بگیرد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی به وجه احسن صورت گرفته است، گفت «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» باید جانمایه و آویزه گوش ما باشد؛ این تاکید مقام معظم رهبری مختص یک سال نیست بلکه همواره باید در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد.»

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
منابع خوبی برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است

سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با پانا درباره میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۱؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، اظهار کرد: «خوشبختانه اساس کار ما در سال 1401، اشتغال بود. اگر رصد کنیم متوجه خواهیم شد که اقتصاد ما رقابت‌پذیرتر شده است و تولید ما افزایش یافته است و شاهدمثال آن نیز رشد صادرات غیرنفتی است که صادرات در حوزه‌های مختلف از جمله سیمان، فولاد، نفت، پتروشیمی و تولیدات لبنی افزایش یافته است. استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی به وجه احسن صورت گرفته است. در جای جای کشور و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار، توانستیم بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری را عملی کنیم.»

وی افزود: «امیدواریم این شعار جانمایه و آویزه گوش ما باشد. این تاکید مقام معظم رهبری مختص یک سال نیست. شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» برای سال 1401 مطرح شد که همواره باید در دستور کار دولت‌مردان قرار بگیرد.»

وزیر کار گفت: «در سال 1401 وعده‌های رئیس‌جمهور محقق شد، برای سال 1402 نیز در قانون بودجه، تبصره 18 به اشتغالزایی اختصاص داده شده است. منابع متنوعی‌بخشی از تبصره 16 منتقل شده است و بخشی دیگر از محل منابع تسهیلات تکلیفی بانک‌هاست و بخشی از منابعی که سنوات قبل حسب دستور مقام معظم رهبری در اختیار وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها قرار داده شده بود. در مجموع منابع خوبی برای اشتغالزایی پیش‌بینی شده است. امیدواریم با محقق شدن نوبه‌ای منابع، بتوانیم در سال 1402 بیش از پیش موفق باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار