امام جمعه صفادشت:

از تقارن بهارفطرت و طبیعت در جهت تغییر احوالات درونی استفاده کنیم

ملارد(پانا)- امام جمعه صفادشت در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱، بر لزوم تغییر و تحول در تقارن زمانی آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
از تقارن بهارفطرت و طبیعت در جهت تغییر احوالات درونی استفاده کنیم

حجت الاسلام و المسلمین مهدی خوبرو، امام جمعه صفادشت در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در آخرین جمعه سال، لازم است که از درگذشتگانی که ‌‌‌‌ در آستانه سال جدید جای آنها در کنار خانواده‌هایشان خالی است، یاد کنیم، از خداوند متعال برای همه این عزیزان، رحمت مسئلت داریم.

وی ادامه داد: از جهت دیگر، در آخرین جمعه ماه شعبان قرار داریم، امام رضا(ع) به اباصلت فرمود که بیشتر ماه شعبان گذشته است، این آخرین جمعه ماه شعبان است، کوتاهی‌هایتان را جبران کنید و به کاری روی بیاورید که برایتان فایده داشته باشد، بر دعا و استغفار و تلاوت قرآن مداومت داشته باشید، این توصیه امام رضا علیه‌السلام در جمعه آخر ماه شعبان هست و ان‌شاءالله بتوانیم که توفیق عمل داشته باشیم.

خوبرو افزود: از آنجا که تقارن زمانی بهار سال ۱۴۰۲ با ماه رحمانی رمضان و بهار قرآن، را در پیش داریم این اتفاق را باید مصداقی از مصادیق نور علی نور خواند، آرزوی همه ما در این دو بهار یعنی بهار طبیعت و بهار فطرت این است که حَـوِّلْ حَالَنَــا إِلَی أَحْسَـنِ الْحَـالِ در ما اتفاق بیفتد، بنابراین لازم است برای همگان آرزوی سلامتی و عافیت داشته باشیم و کدورت‌ها را کنار بگذاریم.

دانش‌‌‌آموز‌‌ خبرنگار: محمد پارسا رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار