خانی در گفت‌و‌گو با پانا تاکید کرد:

ضرورت پیگیری اجرای توافقات خارجی برای توسعه اقتصادی کشور

در بخش پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم/ توافق با عربستان برای هر دو کشور مثبت است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت پیگیری اجرای توافقات خارجی برای توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است اما در بخش پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌ها ضعیف عمل شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پیگیری اجرای توافقات خارجی برای توسعه اقتصادی کشور

علی‌اصغر خانی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «پیگیری اجرای توافقات و تفاهم‌نامه‌های خارجی بسیار حائز اهمیت است. در سفر رئیس جمهور به کشور قطر که من نیز همراه ایشان بودم، قریب به ۱۷ تفاهم‌نامه امضا شد؛ این تفاهم‌نامه‌ها برای توسعه اقتصادی کشور بسیار خوب بود اما آنچه که مهم است پیگیری اینهاست. متاسفانه ما در بخش پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم.»

نماینده مردم شاهرود در مجلس افزود: «جلسه اخیر با عربستان سعودی در چین، تصمیمات خوبی گرفته شد و برای هردو کشور مثبت است.»

وی ضمن اشاره به طرح‌های عمرانی و جاده‌ای در داخل کشور نیز گفت: «انتظار ما این است که دولت پس از تصویب طرح‌ها و لوایح توسط مجلس، مصوبات را اجرا کند و مجلس نیز بر این اجرا، نظارت داشته باشد.»

خانی ادامه داد: «در سال گذشته بودجه وزارت نیرو ۷۰ درصد افزایش داشت؛ نسبت به بودجه‌ای که در اختیار وزارت نیرو قرار دادیم، بازدهی کمتری شاهد بودیم. وقتی مجلس نگاهی مثبت و قوی نسبت با یک وزارتخانه دارد، باید آن وزارتخانه قوی عمل کند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «برای داخل کشور که قریب به ۳۰۰ شهر ما مشکل آبی دارند، باید راهکار جستجو کرد. ما مجوز دادیم تا از دریای عمان، آب وارد کشور کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار