رئیس اداره هواشناسی نایین خبر داد:

بهره‌برداری از ایستگاه‌های تمام خودکار اقلیم شناسی انارک و باران سنجی روستای نیستانک

نایین(پانا)_رئیس اداره هواشناسی شهرستان نایین گفت: ایستگاه های تمام خودکار اقلیم شناسی انارک و باران سنجی روستای نیستانک با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۵۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ایستگاه‌های تمام خودکار اقلیم شناسی انارک و باران سنجی روستای نیستانک

مهدی زارع نژاد در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی شهر انارک با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرکل هواشناسی استان و جمعی از مسئولان شهرستان نایین و ایستگاه تمام خودکار باران سنجی روستای نیستانک در محل اداره هواشناسی نایین به صورت برخط به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در ایستگاه هواشناسی انارک به صورت خودکار لحظه به لحظه پنج پارامتر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و میزان بارندگی به صورت خودکار اندازه گیری، ثبت، ذخیره و به مرکز سوییچ سازمان هواشناسی کشور ارسال می شود.

رییس اداره هواشناسی شهرستان نایین افزود: با راه اندازی این ایستگاه و اتصال آن به شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی کشور، اطلاعات هواشناسی شهر انارک اعم از خلاصه آمار روزانه و بولتن های پیش بینی در سایت سازمان هواشناسی کشور و سایت اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای عموم در دسترس خواهد بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، جمع آوری این اطلاعات هواشناسی در بلند مدت به تکمیل بانک اطلاعات اقلیمی شهر انارک کمک می‌کند که این موضوع هم در جهت افزایش دقت پیش بینی های هواشناسی کاربرد دارد و هم در زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار در منطقه، افزایش بهره وری در پروژه های مختلف و پیشگیری از زیان‌ ها و‌ آثار سوء در طرح های مختلف موثر است.

زارع نژاد بیان کرد: ایستگاه هواشناسی انارک با اعتباری حدود ۹۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان آن توسط خیران بزرگوار شهر انارک تامین شده که صرف ایجاد زیرساخت مورد نیاز این ایستگاه شده و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی استانی تامین شده که توسط اداره کل هواشناسی استان اصفهان در بخش تجهیزات و سنسور های مربوطه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که مراحل احداث ایستگاه هواشناسی انارک با همکاری مجموعه ی شهرداری و شورای اسلامی شهر انارک انجام شده است.

زارع نژاد اضافه کرد: اعتبار هزینه شده در ایستگاه خودکار باران سنجی روستای نیستانک نیز ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی استانی بوده و این ایستگاه در محل دهیاری این روستا نصب شده است.

دانش آموز خبرنگار: محمد یاسین کوشک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار