در گفت‌وگو با پانا:

ناصر ابراهیمی: قبول ندارم که نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شوند

قلعه‌نویی نباید خودش را دست کم می گرفت/عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس را گردن یحیی نیندازیم

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که قلعه‌نویی نباید خودش را دست کم می‌گرفت و کمتر از ۴ سال قرارداد می‌بست.

کد مطلب: ۱۳۵۶۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ناصر ابراهیمی: قبول ندارم که نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شوند

ناصر ابراهیمی در گفتگو با پانا با اشاره به انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «کفاشیان و تاج در دوران مدیریتشان بر فوتبال این‌قدر ضعیف کارکردند که فوتبال به قهقرا رفته است. قراردادهای آن‌چنانی با مربیان خارجی بستند و پول‌های زیادی هدر دادند. آن‌ها واقعاً چه تاجی به سر فوتبال زدند که بازهم تاج رئیس شده است؟ او با بازگشت دوباره‌اش، کی روش را آورد و به جام جهانی برد. تمام امکانات کشور را چندین سال در اختیارش قراردادند اما نتیجه نگرفت. کسی هم جوابگوی آن نتایج افتضاح جام جهانی نبود و عذرخواهی هم نکردند. انگار مغزشان کار نمی‌کند.»

وی افزود: «کره، ژاپن، استرالیا و عربستان پیشرفت و ترقی کرده‌اند اما ۴۰ سال است ما نتوانستیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. تاج باید مقصود و هدفش از آوردن کی روش را بگوید و عذرخواهی هم بکند. بااین‌حال انتخاب قلعه‌نویی را تبریک می‌گویم. او از بهترین مربیان داخلی است که مستحق این انتخاب بود. سال‌ها خودش را ثابت کرده است. حالا فدراسیون باید مثل کی روش از او هم حمایت قاطع کند و امکانات را در اختیارش قرار دهد. او گل گهر را مدعی قهرمانی کرد. من شنیدم می‌خواستند مربی خارجی بیاورند ولی چون نتوانستند، سراغ مربی داخلی رفتند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «معتقدم باید قلعه‌نویی خودش را دست‌کم نمی‌گرفت و کمتر از ۴ سال قرارداد نمی‌بست. آقای قلعه‌نویی چرا قرارداد کمتر از یک سال را قبول کردی؟ ما در مالزی هم دقیقاً همین بلا سرمان آمد. قلعه‌نویی و فرکی بین گزینه‌ها می‌توانستند سرمربی شوند. تجربه‌ بالاتری داشتند و با ستاره‌ها کارکرده بودند. انتظار داشتم که خودش را دست‌کم نگیرید.»

ناصر ابراهیمی در خصوص نتایج پرسپولیس و سقوط این تیم به رده سوم گفت: «نباید تیم نتیجه نمی‌گیرد را گردن یحیی بیاندازیم. بازیکن واقعاً در فوتبال ما نداریم. مربی چکار کند؟ مگر می‌تواند در این سطح بازیکن پرورش دهد؟ بازیکن باید از پایه ساخته شود. من این حرف را هم قبول ندارم که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. اشتباهات داوری اما خیلی زیاد است و قطعاً روی سرنوشت تیم‌ها اثر می‌گذارد. تا وی ای آر نیاید، داستان همین است و همه تیم‌ها مدعی‌اند که حقشان خورده شده. من ۵۰ سال مربی بودم. اگر شما گل بزنید و ببرید، چه کسی می‌خواهد جلوی شمارا بگیرد.»

وی خاطرنشان کرد: «فوتبال ما اصلاً بازیکن ندارد. کدام بازیکن را می‌توانید نام ببرید که جایگزین ستاره‌هایی مثل مهدوی کیا، کریم باقری و کریمی و دایی شده باشند؟ آن کیفیت را داشته باشند؟ من آن زمان وقتی مربی بودم ۷۷ بازیکن دعوت کرده بودم. اما الان مربی تیم ملی به‌زور بازیکن دعوت می‌کند. قبلاً باشگاه‌های راه‌آهن، بانک ملی، برق تهران و هما بازیکن می‌ساختند. ما قلعه‌نویی را در نازی‌آباد پیدا کردیم و به راه‌آهن بردیم. بعد رفت شاهین و به تیم ملی رسید و به استقلال رفت. آن موقع زمین‌ها مجانی بودند اما الان ساعتی باید ۴، ۵ میلیون پول زمین بدهید. الان همه بازیکن را در چرخ‌گوشت بریزید، یک بازیکن خوب درنمی‌آید.»

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار