معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

چاپ و انتشار کتاب «رهنامه مدیران مدارس استعدادهای درخشان»

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان از چاپ و انتشار کتاب «رهنامه مدیران مدارس استعدادهای درخشان» خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چاپ و انتشار کتاب «رهنامه مدیران مدارس استعدادهای درخشان»

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ فرهاد فتحی‌نژاد گفت: یکی از موضوعات قابل توجه در عرصه سیاستگذاری تعلیم و تربیت، انتقال رویکردهای انتخاب­‌شده در سطح سیاست­گذاری به مدیران و معلمان به عنوان برنامه‌­ریزان و اجرا­کنندگان سیاست‌هاست. موضوعی که به نظر می‌رسد با افزایش تصویب و ابلاغ اسناد بالادستی و تحول در سیاست‌های کلان در کشور اهمیتی دوچندان یافته است.

وی افزود: کتاب «رهنامه مدیران مدارس استعدادهای درخشان» به اهتمام معاونت برنامه‌­ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان برای نیل به این مهم تهیه شده است.

معاون برنامه‌­ریزی و مدیریت مدارس سمپاد ضمن اشاره به این نکته که ارائه دیدگاهی روشن از مفهوم «استعداد درخشان» و شناخت ابعاد مختلف آن برای هرگونه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در امر آموزش و پرورش استعدادهای برتر به‌ویژه برای متولیان مدارس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان، امری ضروری و بنیادین است، افزود: در فصل اول با اقتباس از «سند راهبردی کشور در امور نخبگان» و اسناد پشتیبان آن خلاصه‌ای از تعاریف پذیرفته‌شده پیرامون مفهوم «استعداد درخشان» و سایر مفاهیم مرتبط گردآوری شده است.

وی افزود: تاریخچه تأسیس سازمان و فراز و نشیب­‌هایی که متولیان آن پشت سرگذاشته­‌اند، آشنایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان با نگاه اسناد فرادستی نظام آموزش و پرورش به سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان از جمله «سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور»، «نقشه جامع علمی کشـور»، «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «سند راهبـردی کشور در امور نخبگان»، «کلیـات ­نظام ­تربیـت استـعداد‌‌های برتر در آمـوزش و پرورش» و «برنامه ­­درسی ­ملی­ جمهوری ­اسلامی ایران» در فصول دیگر این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

فتحی‌نژاد گفت: این کتاب در سایر بخش‌­های خود به موضوعات مهم و مبنایی دیگر نظیر آئین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان و توضیح و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی سازمان پرداخته است.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان ضمن تشکر از همکارانی که در تهیه و تنظیم این اثر سهیم بوده‌­اند، ابراز امیدواری کرد این مجموعه بتواند در راستای برنامه‌­ریزی آموزشی، اداره و هدایت امور مدارس و نظارت بر حُسن اجرای فعالیت‌های آن در چارچوب اسناد بالادستی، اساسنامه و آئین‌نامه مصوب سازمان، برای مدیران مدارس استعدادهای درخشان مفید باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار