در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

عظیمی میرآبادی: سینمای ایران به فرهنگ قاطبه مردم در سال ۱۴۰۱ نزدیک شد

تهران (پانا) - مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده و مدیر سینمایی معتقد است سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ علیرغم شرایط دشوار و کمتر شدن مخاطبان تغییرات مثبتی را تجربه کرد که باید منتظر ادامه این روند و نتیجه‌بخشی بیشتر آن بود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عظیمی میرآبادی: سینمای ایران به فرهنگ قاطبه مردم در سال ۱۴۰۱ نزدیک شد

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره ارزیابی شرایط سینما در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: متاسفانه در سال ۱۴۰۱ جریانی سینمای ایران را در حد نابودی پیش برد و حتی به سقوط نیز کشاند تا حدی که من در یکی از مصاحبه‌هایم گفتم سینمای سالنی دیگر مرده است. این حضیض اما در ادامه به روند حرکتی رو به جلو پیش رفت که باید منتظر ادامه‌اش ماند.»

وی افزود: در حال حاضر توقع نمی‌توان داشت شرایط و عوملی که سال‌ها سینما را به سمت سقوط سوق داده بود، امروز به یکباره با تغییراتی حال سینما خوب شود و به سرعت سینمای ایده‌ال خود نزدیک شویم.»

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: «از سویی دیگر در سال ۱۴۰۱ روند رو به رشدی هم پیش گرفته شد و اصلاحاتی که در حوزه مدیریت و تصمیم گیری در صنوف و به طور کلی مدیریت سینمایی کشور رخ داد که در نوع نگاه سازمان و ‌نها‌دهایی از جمله سازمان صداوسیما و حتی وزارتخانه‌هایی نظیر نفت نمود یافت.»

عظیمی میرآبادی خاطر نشان کرد: «بر این اساس پشتیبانی‌های مالی خوبی در سالی که در حال گذشتن است، اتفاق افتاد. این پشتیبانی مالی و معنوی در سینمای ایران یک الزام غیرقابل انکار به ویژه در اوضاع اقتصادی فعلی است بنابراین مجموعه‌هایی که منابعی مالی در اختیار دارند و از همت مهم‌تر دولت و سایر ارکان نظامی و حکومتی، باید به گران بودن امر فیلمسازی و هزینه بر بودن سینما توجه داشته باشند تا بارقه‌های حمایت را که امسال به ویژه در جشنواره فیلم فجر تا حدی دیدیم، امیدواری را به سینما ارزانی دارد.»

وی ادامه داد: «این حمایت‌ها‌ی دولتی در سال‌های گذشته به نوعی کنار گذاشته شده بود اما امسال خوشبختانه نتیجه خوبی را به دنبال آن شاهد بودیم. این نگاه خود از مواردی است که بسیار باارزش در است. در باب محتوا نیز سینما پیش از این به سینمایی کاملا متفاوت از فرهنگ مردم رسیده بود اما امسال به سمت همسویی با مردم رفت و برخی بی احترامی ها، سیاه نمایی ها و الفاظ رکیک و‌ناسالمی که در بعضی فیلم‌ها دیده می‌شد، در آثار امسال به حداقل رسید و این سلامت محتوا روندی اصولی است که باید طی می‌شد. در واقع با این تغییرات ما به مخاطب به عنوان پیش برنده در سطح ملی توجه داشته‌ایم حال آنکه پیش از این به گروه اقلیتی از مخاطبان توجه کرده بودیم که جدا از فرهنگ غالب و عمومی قاطبه مردم بودند. این اتفاق ما را به مخاطبانی چند ۱۰ میلیونی مواجه کرد که بتوانیم انشالله در سال جدید روزهای صف کشیدن مردم مقابل سینما را شاهد باشیم تا لذت تماشای فیلم ها همسو با ارزش‌های مدنظر از سوی مردم باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار