مرکز تجمع خبرنگاران در مزار شریف منفجر شد‌

تهران (پانا) - رسانه‌های افغانستان صبح امروز از وقوع انفجاری در حوزه دوم امنیتی شهر مزارشریف در جمع خبرنگاران و تعدادی از علمای دینی در مرکز فرهنگی «تبیان» خبر دادند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تجمع خبرنگاران در مزار شریف منفجر شد‌

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا)؛ دفتر نمایندگی این خبرگزاری و مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان در مزار شریف، هدف انفجار گرفته است.

به نوشته صدای افغان، این حادثه صبح امروز (شنبه) در جریان برپایی یک همایش فرهنگی و تقدیر از خبرنگاران رخ داد. شماری از خبرنگاران و شرکت‌کنندگان در این همایش از جمله چند تن از اعضای دفتر مرکز تبیان و خبرنگاران آوا زخمی شده‌ و دست کم دو نفر نیز جان باخته اند.

در همین حال الجزیره نیز گزارش داده که تاکنون ۱۰ نفر در این انفجار مجروح و تعدادی نیز کشته شده‌اند.

تا‌کنون هویت جان باختگان و زخمی‌ها مشخص نشده است. گفته می‌شود شماری از خبرنگاران نیز در میان زخمیان هستند.

در زمان وقوع انفجار ۲۵ خبرنگار در مراسم حضور داشته‌اند.

صدای افغان گزارش داده که انفجار رخ داده قوی بوده همچنین از میزان دقیق تلفات احتمالی خبری در دست نیست. نیروهای امنیتی در محل وقوع رویداد و نیز اطراف بیمارستان حضور دارند و اجازه پوشش خبری مستقیم این حادثه را نمی‌دهند.

رسانه طلوع‌نیوز افغانستان گزارش داده، شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار زمانی رخ داده است که خبرنگاران در یک برنامه خبری گردهم آمده بودند. هنوز مقام‌های محلی در این باره اظهار نظری نکرده اند.

خبرنگار طلوع‌نیوز که در این انفجار بطور سطحی مجروح شده است، می‌گوید که شمار زخمی‌ها زیاد است.

گروه تروریستی داعش طی ماه‌های گذشته مسئولیت بخش عمده حملات و انفجارهای تروریستی در افغانستان را برعهده گرفته است و حکومت طالبان می‌گوید که درحال مبارزه با این گروه تروریستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار