معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر:
حق آموزش، از شاخصهای توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی در جامعه است
اسلامشهر(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، حق آموزش را یکی از شاخصهای توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی در جامعه دانست تا دانشآموزان بازمانده از تحصیل که در دوران طلایی زندگی خود هستند، از آن محروم نشوند.
شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل و تلاش برای بازگرداندن آنها به محیط تعلیم و تربیت، به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار آموزش و پرورش اسلامشهر قرار گرفته است.
داوود رضایی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در گفت وگو با پانا و در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد:«شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل به صورت جدی در شهرستان اسلامشهر آغاز شده و امیدواریم همه ارگانها و نهادهای آموزش و پرورش را در این راه کمک کنند تا بتوانیم این گروه از دانشآموزان نیز وارد چرخه آموزش شوند.»
وی افزود:«دانشآموزان بازمانده از تحصیل در دوران طلایی زندگی قرار دارند و نباید از حق آموزش که یکی از شاخصهای توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی در جامعه است، محروم بمانند.»
رضایی بیان کرد:«شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل در سال جاری با اجرای طرح شهید محمودوند به صورت شناسایی چهره به چهره دانشآموزان در حال اجرا است و در راستای اجرای طرح شهید محمودوند گروهی را در پیامرسان شاد راهاندازی کردیم و عضوگیری مجریان نیز انجام گردید و برای افراد ابلاغ هم صادر شد.»
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد:«همچنین از سوی دیگر دانشآموزان بازمانده از تحصیل بیمار را در راستای طرح شهید محمودوند شناسایی کردیم و با بررسی مدارک پزشکی آنها توانستیم با حضور درخانهها آنها را نیزبه چرخه تحصیل بازگردانیم.»
خبرنگار: ساسان حق شناس
ارسال دیدگاه