عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با پانا:

لازمه تربیت نسل جدید تلاش جهادی است؛ باید آستین‌ها را بالا زد

افرادی که می‌خواهند با نسل جدید کار کنند باید دارای سطح بالایی از سواد، تکنولوژی و فناوری باشند؛ به‌روز بوده و دارای اطلاعات و ابتکارات لازم باشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد همه بخش‌های آموزش و پرورش باید با یک حالت جهادی و آتش به اختیار در راستای نظام تمدنی، آستین‌ها را بالا بزنند و برای تربیت دانش‌آموزان کشوری که ۳۰۰ هزار شهید برای آن تقدیم کرده‌ایم بیاندیشند و تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
لازمه تربیت نسل جدید تلاش جهادی است؛ باید آستین‌ها را بالا زد

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اولین، مهمترین و زیربنایی‌ترین بخش نظام تمدنی، آموزش و تربیت است، گفت: «مهمترین بخش این زیرنظام، حوزه آموزش و پرورش است. لذا امور تربیتی بخش مهمی در تربیت نسل‌های مسلسل برای این کشور دارد.»

وی ادامه داد: «هرآن چیزی را که همه توقع داشتند که بعد از انقلاب اسلامی ببینند باید در آموزش و پرورش جست‌وجو کرد. چه تربیت متخصصین کارآمد برای کشور و چه تربیت متعهدین نظام تمدنی ما از جای مهمی به نام آموزش و پرورش عبور می‌کند.»

نماینده مردم آذرشهر و تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «بنابراین همه بخش‌های آموزش و پرورش باید با یک حالت جهادی و آتش به اختیار در راستای نظام تمدنی، آستین‌ها را بالا بزنند و برای تربیت دانش‌آموزان کشوری که ۳۰۰ هزار شهید برای آن تقدیم کرده‌ایم بیاندیشند و تلاش کنند.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نسل جدید مزیت‌های دارد که نسل قدیم کمتر داشتند، گفت: «این نسل با تکنولوژی آشناست و صادق است، این نسل باسواد است. بعد از انقلاب سطح بهداشت خانواده‌ها آنقدر ارتقا پیدا کرده است که ضریب هوشی بچه‌ها قوی است و توانایی‌های مهارتی و تعاملی خوبی دارند. سطح فرهنگ بعد از انقلاب در جامعه بسیار افزایش یافته است و بچه‌ها فرهنگ‌های مترقی و خوبی دارند و لذا کار با این بچه‌ها سخت، آسان و شیرین است.»

متفکرآزاد تاکید کرد: «افرادی که می‌خواهند با این نسل کار کنند باید خود را به سطحی از سواد، تکنولوژی و فناوری برسانند که بتواند با این بچه‌ها کار کنند. باید به‌روز باشند و اطلاعات و اخبار لازم را در اختیار داشته باشند. باید ابتکارات لازم را در اختیار داشته باشند. روش‌هایی سنتی هم باید حفظ شود و به نظر من هر دو روش را باید با هم برای تربیت بچه‌ها به کار برد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار