مدیر دبستان دانا منطقه شهریار:

استعداد با هوش برابر نیست

شهریار (پانا) - مدیر دبستان دانا منطقه شهریار گفت متأسفانه بسیاری از والدین و حتی مربیان مدرسه استعداد را با هوش برابر می‌دانند و برای تعیین استعدادهای دانش آموزان از تست‌های هوش استفاده می‌کنند، درحالی که استعداد با هوش برابر نیست.

کد مطلب: ۱۳۵۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استعداد با هوش برابر نیست

رویا شوق، مدیر دبستان دانا در گفت وگو با پانا گفت: «شاید شنیده باشید گاهی اوقات دانش‌آموزانی را که نمرات بهتری می‌گیرند به‌عنوان دانش آموزان با استعداد نام می‌برند. اما در حقیقت، استعداد با هوش فرق دارد و بیشتر به معنای توانایی و آمادگی در یک موضوع خاص است؛ استعداد در هر کسی وجود دارد؛ اما در عین‌حال نوع استعدادها با یکدیگر متفاوت است.»

شوق افزود:«ممکن است کودکی توانایی هنری بالایی داشته باشد اما دیگری در صحبت با دیگران توانایی بیشتری داشته باشد. استعدادیابی کمک می‌کند متوجه شویم چه توانایی‌هایی داریم و چطور باید آن‌ها را تقویت کنیم.»

وی ادامه داد: «برای مثال دانش‌آموزی که رابطه خوبی با دیگران دارد، بهتر می‌تواند به‌عنوان دستیار معلم یا سرگروه فعالیت کند و دانش‌آموزی که ذوق هنری بالایی دارد، می‌تواند در فعالیت‌هایی مثل اجرای نمایش یا گروه سرود به همکلاسی‌هایش کمک کند. با این روش تمامی دانش آموزان مشغول فعالیت‌هایی می‌شوند که در آن استعداد دارند و این کار باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شان خواهد شد.»

مدیر دبستان دانا منطقه شهریار به دانش آموزان توصیه کرد: «در کنار تمام مزیت‌هایی که از استعدادیابی دانش آموزان گفتیم، باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که خیلی وقت‌ها انتخاب رشته اشتباه باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود و آن‌ها را با مشکلات زیادی درگیر می‌کند. در صورتی‌ که استعدادیابی صحیح به دانش آموزان کمک می‌کند توانایی‌های خود را بشناسند و در نتیجه در رشته و شغلی مناسب فعالیت کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: پرسان حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار