مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد:

آغاز غرس ۹۰۰ هزار نهال در استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آغاز غرس ۹۰۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در استان سمنان خبر داد و گفت با توجه به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان امسال آغاز شده است، نهال‌ها از نهالستان‌های استان سمنان تهیه شده و از مردم دعوت می‌شود برای کاشت نهال مشارکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز غرس ۹۰۰ هزار نهال در استان سمنان

جعفر مرادی حقیقی، در آیین نواختن زنگ درختکاری در مدرسه نمادین پسرانه گلستان سمنان همزمان با سایر مدارس استان سمنان، همچنین از غرس ۱۸۰۰ نهال توسط همیاران طبیعت استان سمنان در روز درختکاری، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی که بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اسفند نامگذاری شده است، خبرداد و افزود: زنگ درختکاری در مدارس استان سمنان و به صورت نمادین در مدرسه پسرانه گلستان سمنان با شعار «درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی» به صدا درآمد.

وی با بیان اینکه تولید و کاشت 10 میلیون و 400 هزار اصله نهال به‌عنوان برنامه چهارساله استان سمنان در دستور کار است و در گام نخست نیز تولید این نهال‌ها در 2 نهالستان سمنان و شاهرود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاشت درخت و نهال و جلوگیری از فرسایش بادی و خاکی و حفظ عرصه‌های ملی و خاک، به‌عنوان بستر تولید و اصلی‌ترین منبع برای تولید غذا توفیقات بیشتری را شاهد باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، با اشره به اینکه نهال‌های تولیدی مناسب با اقلیم آب و هوایی استان سمنان هستند، تصریح کرد: مردم می‌توانند از ۱۵ اسفندماه با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به تهیه رایگان نهال و درخت اقدام کرده و سپس در مکان مورد نظر خود آن را بکارند. امیدوارم روزی را شاهد باشیم که درخت های سرو قد و سرو قامت، آن‌چه که به ما هدیه می‌دهند، هوای پاک و یک زندگی پاک باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار