معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

همه باید به فکر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان باشند

فعالیت برای رفع مشکل جسمی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور ارزشمند است/‌ برای اینکه آینده کشور را بخوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان ‌باشیم

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اقدامات موسسات مردم نهاد برای کمک به سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را اقدامی ارزشمند و ماندگار توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
همه باید به فکر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان باشند

سید‌محمد حسینی در مراسم جامعه ملی یاری‌گران سلامت دانش‌آموزان، فعالیت موسساتی مانند «سلامت مرهم»، برای رفع مشکل جسمی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور را تحسین‌برانگیز و بسیار ارزشمند دانست و گفت: از وجود چنین انسان‌های مومن و متعهدی در جامعه که بدون چشم‌داشت در مناطق محروم و دور افتاده حضور پیدا کرده و به درمان مشکلات جسمی کودکان و نوجوانان همت می‌کنند، بر خود می‌بالیم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند تاکید کرد: دانش‌آموزان و فرزندان این سرزمین می‌توانند در آینده منشاء خیر و برکت باشند لذا برای اینکه آینده کشور را بخوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان عزیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه در روایات دینی از سلامت به عنوان بالاترین نعمت یاد شده، اظهارکرد: در کنار اقداماتی که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ و صیانت از سلامت فرزندان عزیز کشورمان انجام می‌دهند، اقدامات داوطلبانه و ایثار و فداکاری عزیزانی که با روحیه جهادی در این مسیر دشوار گام برمی‌دارند، بسیار ارزشمند است و باید این روحیه و فرهنگ در جامعه فراگیر و نهادینه شده و همگان نسبت به همنوع خود احساس تعهد و مسئولیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مناطق محروم و افراد بی‌بضاعت داشته، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی با هدف خدمت به مردم در مناطق دورافتاده و محروم تشکیل شد و جوانان با حضور در جای جای میهن اسلامی نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، منشا خدمات ارزنده‌ای شدند.

حسینی با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات جسمی و درمان مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان از اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال برخوردار است، گفت: کسانی که در راه خدا و بدون چشمداشت در مسیر احسان و نیکوکاری و گره‌گشایی از مشکلات مردم کامل برمی‌دارند، پاداش و اجرشان ضایع نمی‌شود و این تعبیری است که در کتاب آسمانی به آن تاکید شده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور مجلس اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند دوستدار انسان‌ها نیکوکار و ایثارگر است و کسی که اهل احسان و خدمت بی‌منت به مردم باشد در حقیقت به یک ریسمان محکم چنگ زده و تکیه‌گاه مستحکمی دارد. در روز قیامت از جمله حسرت‌های افرادی که صرفاً به فکر منافع خود بودند این است که می‌گویند ای کاش دوباره بر‌می‌گشتیم و از محسنین و نیکوکاران می‌شدیم‌.

وی در پایان تاکید کرد: انسان در هر حال و وضعیت اقتصادی باید در حد توان اهل بخشش و نیکوکاری باشد و ایجاد خرسندی و نشاط واقعی برای مردم، زمانی حاصل می شود که انسان مشکل و گرهی از مشکلات و گرفتاری‌های آنان باز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار