رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران:

شهرداری تهران موانع و مشکلات سازمان فاوا را برطرف کند

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون شرایط در سازمان فاوا سخت و در برخی موارد غیرممکن شده است، گفت شهرداری باید سریعتر موانع و مشکلات را برطرف کند.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران موانع و مشکلات سازمان فاوا را برطرف کند

سید احمد صادقی در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده به شهرداری غیرحضوری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: جا دارد علیرغم فشارهای روحی و روانی برای پایدار نگه داشتن سیستم های بی شمار، از نیروهای سازمان فاوا تقدیر شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون شرایط در سازمان فاوا سخت و در برخی موارد غیرممکن شده است، یادآور شد: شهرداری باید سریعتر این موانع و مشکلات را برطرف کند که از جمله می توان به توسعه سرورها و سوییچ‌ها، نقدینگی و تخصیص بودجه و مطالبات پیمانکاران، وضعیت معیشت کارکنان و پیگیری ویژه در خصوص دریافتی کارکنان است.

وی افزود: با توجه به بلاتکلیفی‌ها در حوزه مدیریتی این موارد مغفول بوده که امیدورایم با ثبات مدیریتی ایجاد شده، مشکلات رفع و رجوع شود و شهرداری نیز گزارش‌های لازم را در این خصوص ارائه دهد.

همچنین علی اصغر قائمی، عضو دیگر شورای شهر تهران در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان فاوا نقطه کانونی خدمات شهرداری است، اظهار کرد: سطح خدمات چند سالی است که افت پیدا کرده و در صورت تداوم می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: مساله اول در یک سال و نیم اخیر، تغییرات متناوب مدیریتی و عدم ثبات مدیریت ارشد این سازمان است و شاهد این بودیم که هرچند ماه یکبار یک سرپرست برای سازمان معرفی می شود که مغایر مصوبات است.

قائمی با بیان اینکه دخالت افرادی خاص که هیچ مسئولیتی ندارد، یکی دیگر از مشکلات است، تصریح کرد: عدم تعیین تکلیف هیات مدیره این سازمان یکی دیگر از مشکلات است و کسانی که تعیین شدند نیز تخصص و تجربه مرتبط را ندارند.

وی افزود: خردادماه امسال سامانه های شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت و هنوز پس از چند ماه، دو قلم تجهیزات قرار بوده خریداری شود که تهیه نشده و آسیب زننده خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر به تمدید لایسنس ها بی توجهی شود آسیب پذیری افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: تعدادی از تجهیزات امانی از سایر دستگاه ها گرفته شده که بخشی از آن بازگشته و برخی هنوز در شهرداری استفاده می شود.

قائمی تأکید کرد: عدم ارتقاء بسیاری از سامانه های نرم افزاری را نیز در سازمان فاوا شاهد هستیم و باید استانداردها به روز شود تا سطح کیفی خوبی در خدمات ایجاد شود. بی انگیزگی و عدم پرداخت حق و حقوق قانونی باعث مهاجرت افراد خبره به سایر نهادها و بعضاً به خارج کشور شده است.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران رفع مشکلات سازمان فاوا را دغدغه جدی عنوان کرد.

وی همچنین از آزاد سازی باغ هفت هزار متری در منطقه ۵ تهران که ده سال در تصرف غیر قانونی برخی افراد بود، تقدیر کرد و گفت: در جریان آزادسازی این باغ ، متصرفان غیر قانونی با بستن راه ،ایجاد آتش سوزی و سنگ‌پرانی موجبات زخمی شدن همکاران شهرداری را فراهم کردند.

بابایی با بیان اینکه برخی در کلانتری محل همکاری نمی کردند‌ گفت: با ورود فرماندهی ارشدانتظامی تهران این اموال برگردانده شد.

بابایی همچنین با اشاره به افتتاحیه ۱۵۰۰ هکتار از جنگل کاری رینگ اطراف تهران با حضور رئیس جمهور، از این اقدام تقدیر کرد و گفت: در یک اقدام جالب، صدا و سیما این رویداد را پوشش کافی نداد.

وی افزود: در زمانیکه که رهبر انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند، انتظار می رود صدا و سیما خدمات شهرداری را به طور کامل پوشش دهد.

بابایی درباره وضعیت هوشمند سازی و موضوع it در سازمان فاوا هم تذکر داد و از معاونان شهردار خواست این موضوع را منتقل کنند که در آینده موجب سوال از شهردار تهران نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار