معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

رتبه‌بندی معلمان نباید به معیشت آنان گره زده شود

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که رتبه‌بندی معلمان نباید به معیشت آنان گره زده شود.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان نباید به معیشت آنان گره زده شود

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ روز دوشنبه پانزدهم اسفند دکتر قاسم احمدی لاشکی به همراه جمعی از مشاوران خود از چند مدرسه شاهد پسرانه و دخترانه در منطقه ۵ آموزش و پرورش شهر تهران بازدید و از نزدیک با معلمان این مدارس دیدار و گفت و گو کرد.

قاسم احمدی لاشکی در بازدید از مدارس شاهد منطقه 5 شهر تهران و در پاسخ به سخنان و درخواست‌های جمعی از معلمان مدارس شاهد این منطقه ۵ در خصوص نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی برای ارتقای جایگاه و شأن معلمان از ضروریات است لیکن نباید آن را به معیشت و صَرف مسائل مالی گره زد. بهتر است برای تقویت معیشت از بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری بهره برد.

وی اضافه کرد: در بحث رتبه‌بندی تاکنون احکام ۷۵۰ هزار نفر از معلمان صادر شده و احکام ۱۳۵ هزار نفر از بازنشستگان هم که شامل این رتبه‌بندی می‌شوند صادر می‌شود. امتیازها بر اساس 4 شاخص صلاحیت‌های عمومی،‌ شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌ای و تجربه داده می‌شود و بدیهی است در هر یک از این موارد، سقفی برای امتیازات در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش در این دیدار برخی از معلمان به مسائلی چون نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان،‌ رفع تبعیض و برقراری عدالت آموزشی و عدالت در پرداخت‌ها، ضرورت توجه جدی‌تر به تربیت تمام‌ساحتی،‌ ضرورت کاهش حجم کتاب‌های درسی،‌ توجه به وضعیت معیشت بازنشستگان فرهنگی و مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و... اشاره کردند و در پایان، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش به آنان پاسخ داد.

معاون وزیر در بخشی از سخنان خود گفت: وجود ۱۶ میلیون دانش‌آموز ، یک میلیون معلم و والدین دانش‌آموزان که به طور تقریبی حدود ۵۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را فرا می‌گیرد،‌ نمایانگر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در کشور است که دشمنان این را به خوبی دانسته‌اند و در صدد ضربه به این نهاد هستند که این مسمومیت‌ها هم در همین راستاست زیرا دشمن آرامش را برنمی‌تابد.

احمدی لاشکی در خصوص کتاب‌های درسی با اشاره به لزوم شفافیت مدیریت در این خصوص گفت: خوشبختانه در حال حاضر فرد بسیار توانمند و متخصص و متعهدی در رأس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار گرفته و باید اجازه داد تا در بازنگری کتاب‌های درسی ،‌مشکلات فعلی که بیان می‌شود،‌ کمرنگ‌تر شود زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند باید علم نان به دانش‌آموزان آموخته شود.

گفتنی است در این دیدار از مدرسه رهراول امام ( شاهد متوسطه اول ) و دبستان حضرت زینب ( شاهد ابتدایی ) بازدید به عمل آمد که با حضور گرم و پرشور دانش‌آموان در مدارس همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار