رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

ماموریت بسیج فرهنگیان، کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت ماموریت بسیج فرهنگیان در حال حاضر کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت بسیج فرهنگیان، کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ هفتمین نشست شورای فرماندهان مرکز بسیج فرهنگیان حوزه ستادی به میزبانی پایگاه بسیج شهید مصطفی بنا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پروش در این نشست اظهار کرد: نقش فرهنگیان در شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس همواره برجسته و ممتاز بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند «فرهنگیان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند» اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز وسیله و بستر پیشرفت کشور است. بسیج فرهنگیان با توجه به نقش برجسته و ممتاز آگاهی‌بخشی و مرجع بودن خود و همچنین شبکه بسیار مهم و وسیعی که در سطح کشور دارد در راستای ایجاد تمهیدات لازم برای شرکت فعال و سازمان‌یافته فرهنگیان در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، هنری، اجتماعی و... بتواند صدای فرهنگیان باشد.

وی با تاکید بر لزوم کادرسازی در حوزه آموزش و پرورش افزود: کادرسازی در سطوح مختلف آموزش و پرورش در حوزه‌های ستادی به عنوان کارشناسان و در سطح مدارس باید صورت گیرد. چرا که آینده جمهوری اسلامی در کلاس درس و مدرسه امروز، طراحی می‌شود.

وی افزود: کادرسازی و جوان‌سازی مدیریت نظام سیاسی - اجتماعی کشور و موضوع تربیت، نیازمند تلاش همه ذی‌نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت است.

محمودزاده با اشاره به اهمیت ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش می‌انجامد و در این راستا در دولت مردمی سیزدهم، ستاد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شد و اقدامات متعددی را آغاز کرده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر تقویت هویت اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: در هدف‌های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت انسانی موحد، مؤمن، معتقد و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت‌جو و عاقل، عدالت‌خواه و صلح‌جو، ولایت‌مدار و منتظر و تلاشگر و متخلق به اخلاق اسلامی، مقتصد تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت بسیج فرهنگیان در حال حاضر کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت باشد، گفت: با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد پیشرفت و اعتلای نظام آموزش و پرورش و در نتیجه کشور خواهیم بود و در این راستا تمام دستگاه‌ها و نهادها باید با آموزش و پرورش همگرایی و هم‌افزایی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار