معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شد
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش معتقد است نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شد، چون ممکن است شکل نمادینی به خود بگیرد.
اصغر باقرزاده در گفتوگو با پانا در رابطه با مبحث نهادینه کردن امر نیکوکاری در بین کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: «نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شویم، چون ممکن است شکل نمادینی به خود بگیرد و فقط در این بُعد خلاصه شود.»
وی با بیان اینکه نیکوکاری هرگونه رفتار شایستهای است که میتواند مشکل فردی را برطرف کند، گفت: «در روایات آمده است حتی لبخند زدن به یک نفر که منجر به شاد شدن او شود نیز نوعی نیکوکاری و احسان است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تمامی ابعاد نیکوکاری را شناخت، تصریح کرد: «مرحله پس از شناخت عمل است، عمل به رفتارهای مختلف نیکوکاری منجر خواهد شد تا کودکان و نوجوانان این امر خداپسندانه را بیاموزند و آن را انجام دهند، در نتیجه فقط با توصیه نمیتوان اقدام به نهادینه کردن کاری بزرگ مانند نیکوکاری کرد.»
ارسال دیدگاه